nr2 i mai! Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Når kunne dere kjenne livmoren utenpå magen?
OhMyGod!!! Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 forrige uke blei jeg sikker på at det var livmoren jeg kjente, nå er den blitt betraktelig større/ploppa ut mer i løpet av noen dager. arti arti!
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 13/14 uke,men kun om morningen når blæra var full...i uke 17 kjennte eg den kvar dag til alle tider på døgne=)
mamman til karen elisabet. Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 fra uke 13 om mornigen,men etter uke 16 har jeg kjent den helle dagen og den vokser fort nå.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Da jeg var tolv uker på vei, var jeg hos jm for å lytte etter hjertelyden, pga fostervann-lekkasje. Hun sa at så tidlig var det usikkert om man i det hele tatt kunne finne hjertelyden,siden livmora på dette tidspunktet ligger så langt nede. Jeg hadde ikke kjent toppen av livmora ennå selv, men har vel ikke kjent SÅ mye etter den heller, som det jeg gjorde med førstemann i magen. Det som viste seg, var at livmora var kommet laangt opp, nesten opp til navelen! Nå når jeg er klar over det, så kjenner jeg den jo kjempegodt! (Fikk forresten høre både hjertelyd og en rekke med spark, så der inne stod alt heldigvis bra til!) Men de tidligere gangene jeg har kjent etter toppen av livmora rett over bekkenbenet, så har jeg jo egentlig da kjent midt på livmora sikkert, og har derfor ikke funnet noen "kant".... ;P Husker at med førstemann i magen, så kjente jeg tydelig toppen av livmora rett over bekkenbenet i uke 14 eller no. Så det er tydeligvis stor forskjell på livmor-størrelsen i første og andre svangerskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå