mamma&urokråka Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Er i uke 30 nå i dag, og har ikke sovet en hel natt på 1 1/2 mnd eller så.. Er skikkelig sliten av det, får bare sove 3-4 timer hver natt. Har alltid hatt et stort søvnbehov og sovet i 10-12 timer om natten selv om jeg har lagt med "i skikkelig tid". Nå får jeg nesten ikke sove. Bruker mellom 30-60 min på å sovne om kvelden, og klarer aldri å sove på dagen selv om jeg har tid til det. Aner ikke hva jeg skal gjøre, for blir virkelig sliten av det, og trøtt når jeg står opp og hele dagen igjennom. Noen som har noen råd til hvordan jeg kan sove?
Månestrålen :-) Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Sjekk med helsekostbutikker. Tror Kamomille te/tabletter skal være bra for nattesøvnen. Jeg er også fan av alternativ behandling og det er mulig akupunktur/soneterapi kan hjelpe deg. Ellers så ville jeg pratet med fastlegen om muligheter for gradert sykemelding. Er ikke bra å gå på jobb hvis du er trøtt og ikke greier å fungere skikkelig. Vi har hatt flere på jobb som har vært 20-30 % sykemeldt og gått reduserte dager i den søvnløse perioden av svangerskapet.
Kamilia Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Hei hei! Jeg er nå i uke 39 og har slitt med søvnen den siste tiden. Jeg går til styrknings og modningsakupunktur. Jordmoren som setter nålene lurte på hvordan det var med søvnen. Jeg sa jeg sov dårlig, så hun foreslo å sette ei nål i hvert øre. Det var ikke vondt, og faktisk har jeg sovet mye bedre etter dette. På meg tok det to behandlinger, men de fleste får det visst bedre etter bare ei gang. Kan jo være verd et forsøk?? Lykke til!
Erisa* Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Jeg ville ikke prøvd meg på helsekost-tabletter uten å se dokumentasjon på at det ikke påvirker fosteret! Har det en virkning på din kropp, vil det også kunne virke på fosteret - på godt og vondt! Akupunktur høres ut som en god ide! har du prøvd med puter mellom knærne og under magen og sånt? Kanskje be sambo om å stryke deg litt på ryggen hvis du er urolig i kroppen? Det er helt pyton å ikke få sove, så jeg håper du finner en løsning på problemet!
Gjest Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 hei jeg har termin 4 dager før deg og sliter med det samme.spurte jor dmor ,hun anbefaler å IKKE bruke helsekost pga for lite forskning.prøvde kammille te noe som resulterte i ennå flere tisse turer på natta.slik jeg forstod det er det noe vi bare må slite med og legge oss ned når vi kan.jeg sover 1.5-2 timer av gangen,er 100%sykemld.så jeg får en liten lur i løpet av dagen.att det er slitsomt ,jaaa .jeg får hjelp av nåler i forbindelse med bekkenløsning,så tror jeg vil høre på jentene her og prøve nåler for å sove.blir jo små rar uten søvn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå