Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Jeg syns sunnmøring, bergenser og sørlandsdialekt er grusomt. Hva syns du?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 De fæleste dialektene finner du i Bergen og Stavanger, uten tvil! Har alltid syntes at Bergen var verst, men tror kanskje jeg synes Stavanger er enda litt verre....!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Huff, TRØNDERSK garantert!!!! Og alt nord derfra også egentlig... Men trøndersk gjør meg fysisk dårlig, kunne aldri vært sammen med en trønder!!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 ..synes folk fra østfold snakker lite pent...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 stavangersk.. huff, får frysninger.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 yes, og sånn jærsk... Liker dårlig.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Hedmark! Forferdelig! Heldigvis er de tause innavlbønder hele gjengen, så man slipper å høre på dem noe særlig.
snart mor til 3 Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Syntes alle dialekter er fine jeg :-) noen er vanskelig å forstå,men syntes de er sjarmerende de og :-) Nynorsk derimot..det går jo ikke under dialekt...men y norsk syntes jeg er forkastelig å høre på...må skifte kanal om noen prater det...*grøss*
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Synes du alle dialekter er sjarmerende og fine, men ikke nynorsk? *flirer* Liten hemmelighet: haugesvis av Norges dialekter går under betegnelsen nynorsk.
snart mor til 3 Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 det er feil å si at dialektene går under betegnelsen nynorsk. Men det er mange steder hvor det er veldig vanlig med nynorsk, og ja de har en egen dialekt der... nynorsk er et eget språk. Dialekt er en måte å "framføre" et språk på. Så vil ikke si at noen dialekter er stygge..men nynorsk...selvfølgelig så innebærer det alle steder hvor de snakker nynorsk uansett dialekt de har... :-)
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Joda, klart du kan si det. ))))) En nynorsk dialekt!
snart mor til 3 Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 hehe... ja okey..gidder ikke sitte her å krangle med deg..beklager..sukk... snart termin du :-) så arti...håpe du ikke trenger å gå så alt for lenge over..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 Haha, artig diskusjon dere har! Virker litt dumt av deg sommerfugl å skylde på andres hormoner for å dekke over din egen uvitenhet om norsk språk.
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 Ok da, så kjedelig;o) Jepp, her er det snart termin, heeelt sprøtt. Vonar du får ein hyggeleg kveld!
snart mor til 3 Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 hehe...beklager..har nå lest over gang på gang..kan ikke se at jeg har nevnt et eneste ord som overhodet var i nææærheten av ordet hormoner.. men gidder ikke sitte å krangle om noe så banalt..ønsket kun å utrykke hva jeg mener om norske dialekter,enkelt og greit... og vil vel eeegentlig ikke si noe om hvem som oppfører seg dumt her av meg og deg...jeg tør ihvertfall å stå for hvem jeg er... Ouups...du trykte sikkert på anonymknappen ved et uhell..merkelig hvor ofte slikt kan skje...
Lillhanne Skrevet 9. november 2007 #17 Skrevet 9. november 2007 Bææææærrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgensk!!!!!!!!!!
snart mor til 3 Skrevet 9. november 2007 #18 Skrevet 9. november 2007 ja,kan huske den tiden..var veldig spesielt..det å gå rundt å vite at nå kan det skje når som helst... og nå er det påen igjen..har ikke klart å passere de magiske tolv ukene enda jeg nå denne gangen da..merkelig hvor tregt de første tolv ukene går... Du får kose deg ikveld du og :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #19 Skrevet 9. november 2007 krangle om noe så banalt.. det er jo tydelig at du ikke synes det er så enkelt da :0) Du uttrykte hva du syntes om norske dialekter, nemlig at alle dialekter var fine, med unntak av de som regnes som nynorske dialekter. Dermed er det litt drøyt å si at du liker alle norske dialekter, når du eliminerer bort nesten halvparten.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #20 Skrevet 9. november 2007 den som idol tone snakker... vet ikke hvor hun er fra jeg.. den er ihvertfall drita stygg
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #21 Skrevet 11. november 2007 Hehe... til deg som startet innlegget.. Ej syns at vi som snakka sunnmørsk he ei ganske bra dialekt ej, sjøl om ikkje alle forstår ka vi sei alle tide. Men men, syns bærgensk e en smule verre enn våra si dialekt..
Gjest Skrevet 12. november 2007 #22 Skrevet 12. november 2007 Sunnmøring...(desverre er mannen min derifra, ha ha) Ellers liker jeg ikke særlig godt Stavangerdialekt. Det blir så hardt. Bergensdialekt ler jeg bare av, pga Istidfilmene. Ser for meg Sid hver gang jeg hører en Bergenser ;oD Ellers liker jeg ikke særlig godt Hedmarkdialekt(bred) Er det noen igjen nå da?*ler*
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #23 Skrevet 12. november 2007 Sunnmørsdialekta går faktisk for å være landets medst "forståelige". Dvs den blir i maskiner etc som skal hjelpe fx synshemmede, talemaskiner etc. Om den er fin eller ikke skal ikke jeg uttale meg om siden jeg er sunnmøring selv. Selv synes jeg standard-østlandet er drita kjedelig å høre på. Ikke så stygt, men gørr kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #24 Skrevet 12. november 2007 men østlands dialekta er iallefall den eneste ALLE forstår... hehe
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #25 Skrevet 12. november 2007 det var jo ikke det som var poenget hennes da... Folk med dialekt er generelt mye sterkere i språk enn de med den standard østlandsdialekta. Jeg er fra sogn og fjordane og har møtt innvandrere i Tromsø som forstår meg bedre enn østlendinger... say no more... lissom... ass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå