Gå til innhold

Kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det viktig å redusere kaffeinntaket under svangerskapet? Noen som har noe artikkel eller info om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi koffeinet i kaffien kan påvirke fosteret, bl.a øke hjerterytmen. Derfor vil man begrense koffeininntaket. Jeg tror ikke de har påvist at det er direkte skadelig, men er litt føre var, og derfor anbefaler å ikke drikke mer enn 1-2 kopper kaffi daglig, evt 3-4 kopper te. Det er også grenser for f.eks cola.

Du kan drikke koffeinfri kaffi, eller f.eks grønn te eller andre tetyper som ikke inneholder koffein (f.eks nypete)

Skrevet

Fant en artikkel om det, ble vel ikke veldig overbevist, men er jo sånn med alt her i verden at "alt med måte" :) Det var ikke tatt med om kosthold og ernæring, og de gikk ut fra at høyt kaffe-forbruk var i sammenheng med alkohol og røyk også... så metodene kan kanskje settes spørsmålstegn ved. Men bedre føre var, selvfølgelig! :)

Skrevet

jeg elsker god kaffe, men nå med bitteliten baby i magen - vips kaffe er dritt og frister ikke en plass. Verken lukt eller smak. Litt rart, egentlig.

Jeg har tro på begrensningens kunst når det gjelder det meste.

Skrevet

1 til 2 kopper kaffe, 1 liter cola eller 3 - 4 kopper te! Man skal IKKE drikke grønn te. men det finnes mange vanlige te typer uten koffein :0)

Skrevet

Koffeinfri kaffe er minst like god som vanlig kaffe :) Spesielt evergood sin :o)

Skrevet

Må bare få med at grønn te ikke skal være særlig bra, da grønn te reduserer mengden folsyre i kroppen, og vi skal jo ta tilskudd av dette i begynnelsen av svangerskapet. Så jeg ville holdt meg unna grønn te.

Skrevet

Men i den artikkelen jeg leste så var det ikke koffeinet som var problemet, de vet ikke riktig hva det er... ? Og da kan det jo like godt være et stoff som også finnes i koffeinfri kaffe? Men som flere sier, måtehold må da gå an. :)

Skrevet

jeg drikker en eller to kopper kaffe noen dager ikke værdag og da koser jeg meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...