pandabjørn Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 tok tempe akkurat nå før han skulle legge seg og den viste hele 40 gr !! skal jeg gi han en kvart paraset eller hva skal jeg gjøre?? han har aldri hatt så høy feber før........han er snart 20 mnd.... håper noen kan svare meg snart...........
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Ville ringt legevakten jeg.. bare for å høre.. uff stakar..
Axus' girlfriend Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 ring på legevakten å spør de. å gi paracet til et så lite barn stiller jeg meg skeptisk til, selv om jeg ikke vet om det er vanlig!
*1+1=2 små* Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 noe som alltid har funka på meg som barn er kalde håndklær rundt leggene!!! ta to små håndklær og legg dem i ISKALD vann...så tar du to håndklær som er større og tørre rundt der igjen!! Det har mamma alltid gjort når vi hadde feber som barn, er litt ubehagelig i starten fordi det er kalt men blir jo fort varmt.... Ellers hadde jeg ringt legen jeg og hvis det ikke blir bedre
ALMA1 Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Gi ham paracet,hvis temp går ned innen 30 min skal sdet ikke være "farlig" feber,hvis ikke den går ned,ringe legevakta.......Det jeg fikk beskjed om da jeg ringte legevakta.
*lima78* Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Kommer an på om han har andre symptomer enn bare feber.... Jeg ville nok gitt en kvart paracet ja, feberen bør ikke stige over 40,5, men sjekk han regelmessig og ta kontakt med legevakta om det ikke blir bedre. Har han influensa eller er tydelig forkjølet? Hvis det er det, så er det vanligvis nok å gi paracet. Da er det ikke så mye annet en lege kan hjelpe til med likevel....
*lima78* Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 IKKE tull ungen inn i kalde, våte håndklær!!! En kald klut i panna er ok...
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Vi har alltid gitt paracet til gutten vår (snart 2 år) når han har hatt feber (han har hatt det endel). Det har vi klarert med både legen og helsestasjonen. Nå er faktisk ikke 40 grader på et barn så mye, så jeg hadde gitt han en paracet for barn, kledd av ham og forhåpentligvis så har han blitt mye bedre til imorgen!! Titt inn på han i løpet av natten selvfølgelig!!! God bedring til Sander!
pandabjørn Skrevet 9. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2007 har ringt legevakta og skal gi han paracet 250 mg og så måle igjen etter 40 min...så skal han få en paracet hver 4-5 time.. han har vært forkjølet en lang stund.... takk for mange fine svar jenter
*1+1=2 små* Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Lima78 -hvorfor skal man ikke gjøre det? Skal jo ikke legge hele ungen i kalde kluter men bare leggene!! Moren min har gjort det med oss og det hjalp jaffal mot feber!
pandabjørn Skrevet 9. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2007 nå er febern nede i 39, skal gi han en stikkpille ved 23 tiden så håper jeg han er i bedre form i morra......
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Så bra at feberen synker.. får håpe han føler seg bedre i morgen.. er ikke noe hyggelig når små barn er syke.
Maigullet Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Vil bare berolige deg litt jeg...Det er ikke farlig å ha høy feber. Barn får gjerne 40 i feber når de først får feber. La barnet være lettkledd, og ha det kaldt på soverommet. Ikke pakk ham inn i ei tykk dyne, men ta heller et teppe over ham. Det er vanlig å få høyere feber til kvelds, - så går den gjerne ned i løpet av natten. Se til ham i løpet av natten,- så går nok dette bra skal du se En ting til - Det kan ta opptil en time før paracet supp har full virkning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå