Gå til innhold

Cyste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har hatt smerter nederst på høyre side av magen nå i ei uke. Kjentes først ut som eggløsningssmerter (ca 14 dager etter sist mens), men de bare varte og varte. Vært hos legen i dag. Han tok en gynekologisk undersøkelse, og mente det kunne være en vanncyste på eggstokk eller livmor, uten at han kunne se dette. Fikk beskjed om å ta kontakt om det blir værre, eller om smertene vedvarer. Det er ikke så vondt i dag som i går. Kan det ha gått hull på den? Sendes man ikke til UL? Noen flere som har hatt dette? Jeg er litt engstelig med tanke på at vi snart skal begynne å prøve!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke nødvendigvis farlig med cyster. og de går ofte vekk av seg selv igjen.

Skrevet

Du ville merket det hvis det hadde gått hull på den, for det er utrolig vondt.. Mest sannsynlig har den krympet og er på vei bort :) Det er det som skjer med de fleste vanncyster..

Skrevet

Håper det! Håper jeg slipper å operere den bort... Har ikke noe etterkontroll. Er ikke det vanlig?

Skrevet

Fikk påvist dette med nr. 1 og har vært litt plaga i de to andre sv.skap også. De gjør ingenting med den...

Skrevet

Det kan være vann cyste eller en såkalt sjokolade cyste ( blod fylt cyste) Om du feks har endometriose er det sannsynlig med sjokolade cyster. Disse går vanligvis bort av seg selv men må opereres bort om de blir mer enn ca 3 cm i diameter. Syns det er rart at du ikke er henvist til innvendig ul. Der vil de lett se hvor cysten sitter....................

Skrevet

Tror han vil vente ettersom han mente det vil gå over av seg selv. Men jeg tror nok jeg vil ta kontakt igjen om det vedvarer. Han var jo ikke sikker på om det kunne være en cyste eller kanskje en irritajon av livmoren av noe slag. Jeg lurer på om det rett og slett kan være en reaksjon kroppen har av at jeg har sluttet på pillen? Noen flere som har ubehag etter p-pille slutt? Har gått på pillen i 7 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...