Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Dette er ikke noe jeg spiser så ofte, men nå har vi fått barnevakt og skal ut å kose oss. Har utrolig lyst på kebabtallerken, kan vi spise dette. Samt spiser dere salaten som er med på maten her i Norge ??
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Så lenge det er gjennomstekt så er det BARE å spise:-) og ja,selvfølgelig spiser jeg salaten. . . . . Personlig syns jeg det er vel mye hysteri rundt mat hos gravide. . . De lever de som ble født før i tida å. . . :-) signe maten og kos deg ikveld:-)
januar-baby Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Det kan man vel! men ville ligget unna de der billige useriøse stedene. En skal unngå matforgiftning etc nå når man er gravid! Og ikke kjekt å høre med om det dårlige, ulovlige kebab-kjøttet de tar på grensa for tiden......Vill unngå å spise slik mat om eg var gravid eller ikke....Salat er eg ikke redd på seriøse spisesteder....men ikke kl 3 om natta fra "kebab -bule" for å si det sånn.....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Tror jeg ville gått på et sted hvor jeg var rimelig sikker på hygienen iallefall, men kebab kan du spise, og sallaten spiser jeg. Stoler på at du vasker den skikkelig. Men synes det er viktig å passe seg litt for hva en spiser. Synes ikke det er hysterisk å passe på. Å si at "de som har blitt født, har det bra" blir litt feil for meg. Hva med de som ikke blir født da? Og de som blir født med missdannelser pga infeksjoner mor har fått i svangerskapet? Det er en grunn for at vi blir bedt om å unngå visse ting.
Labambie Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Brent barn skyr ilden for min del.. Blei skikkelig matforgifta med listeria av kyllingkebab på ett utested for 2 år siden. Jeg holder meg langt unna.. Men det hadde jeg gjort selvom jeg ikke var gravid da.. 9 dager med oppkast og diare, samt innleggelse på sykehus frister ikke direkte.. Men det er nesten sånn man må oppleve selv før det blir "farlig". Men det skjer jo veldig sjelden. Som regel går det jo veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå