Gå til innhold

røde prikker over hele kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva det kan være? Snuppa mi er 5mnd, og har nå fått fullt av røde prikker med hvit kjerne som klør veldig over hele kroppen. Ikke noe utslett i ansikt og under bleien. Har vært til lege og de mente det var en allergisk reaksjon på atopisk eksem,men følte det var et litt difust svar... Har ikke hatt feber, og almenn tilstanden er fin,bare litt mer urolig/våkner oftere om natta. Har ikke brukt nye klær eller nytt vaskemiddel, bruker blenda sensitive. Hun får kun morsmelk enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart, jeg trodde at når det var snakk om atopisk eksem i en eller annen form, så ble huden tørr?

Gutten min har også noen røde prikker med en slags "tupp" i midten, som flytter seg rundt på kroppen hans. Har vel ca 10 til enhver tid. Finner ikke ut hva det er eller skyldes, men virker ikke som det klør eller plager han.

Har du spist noe nytt i det siste, så det kan være det hun reagerer på da? Sikkert lurt å ikke bruke ull innerst mot huden, det er ikke bra for atopikere. (Om det skulle være det..)

Skrevet

hun har noen tørre steder som ligner atopisk eksem,men hun er ikke tørr over hele kroppen. prikkene ble bedre etter at vi smurte henne med steroidsalve en stund (fikk med legen), men nå 2uker etter vi slutta med det kom prikkene tilbake.

har ikke spist noe uvanlig som jeg vet om.

Skrevet

Nei, vet ikke noe mer enn deg jeg.. Jeg klør meg i hodet over hvorfor han får de røde prikkene jeg også. De er ikke tørre da, så det er nok noe annet..

Skrevet

har du vært til lege eller helsesøster da? følte at de ikke visste hva det var,så håper på at noen her inne kanskje vet noe..

Skrevet

Helsesøster har sett dem, og hun syntes det så ut som en form for elveblest. Men det kan jo skyldes hva som helst, så ble egentlig ikke noe klokere. Har ikke vært til legen, men det plager han jo ikke, så jeg tenker at det går over av seg selv. Huden hans er helt fin ellers, så jeg tror ikke det er atopisk eksem eller allergi. '

Tror ikke en lege vil komme noe nærmere svaret ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...