Gå til innhold

Mye kramper i magen om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slike muskelkramper i magen om natten. Minner om leggkramper, bare at de sitter i magemuskulaturen altså. Sover elendig om natten pga dette. Vondt å snu seg, vondt å reise seg, også er jeg kjempestøl på dagtid. Andre som har det slik? Råd mot dette mottas med takk!!!

For det andre lurer jeg på om det er vanlig at babyen har snudd seg uke 27? Kjennes slik ut, bevegelsene er nå nederst og øverst, og ikke så kraftige lenger. Dessuten føles det et slags press nedover i lysken. Er det vanlig at dette skjer så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Inne en tur fra 3 tri.

Er 28 uker nå og synes også det har vært mindre bevegelse i det siste..

Jordmor sa at babyen ofte kan sparke innover, og da kjenner vi ikke noe..

Jeg har også blitt støl og våknet av det, som slags smerter, på natten. Har valgt å tro at dette er pga at det er der hvor babyen har sparket mye. Øm inne i magen på en måte.. Helt enig i at det er vondt å snu seg, og reise seg og gå, spesielt om natten, i perioder..

Men hos meg har det gått opver til morenen eller dagen etter igjen. Dersom det ikke går over ville jeg kontaktet lege/jordmor.

Hvis ikke er det sikkert ikke noe farlig..

Jeg føler også i perioder at det presser mer nedover enn før.. legen min sa at det er mange som føler at bekkenet nesten skal falle ut (synes ikke det høres så bra ut , men..) uten at det er noe farlig ved det..

Om det vedvarer og bare blir stekere kan det vel være en liten fare for premtur fødsel tror jeg..

Håper det var til noe hjelp!

Kontakt lege om du blir bekymret da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...