Gå til innhold

Begynner de små å få noe serlig ordforråd nå?


Labbetøs

Anbefalte innlegg

Snuppa mi har i hvertfall fått en del ord nå.

Hun sier mamma, pappa, pus, bø, dær, olla (oldemor), natta hade og se.

 

Hva med deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sier "mamma", "ma" = mat, "Dæ" = der, "de" (mens han vinker) = hadet, "ei" = hei

 

he he, men foreløbig tror jeg det er bare jeg og pappan som forstår hva han sier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta mi sier ikke så mye, men har nettopp begynt å si mamma og pappa. Dæh=der og neineinei har hun sagt en stund..hehe.Og så holdt jeg på å glemme puh( som er pupp:-D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma sier mamma, pappa, der, se, heia, hade. Hun babler mye mens hun ser oss rett inn i øynene, akkurat som om hun nå har løst alle mysterium i hele verden:O) Så søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta våres har ikke tid til å prate så mye, hun skal mest opp og gå mot ting... Men hun har begynt å si mamamamam og pah pah pah og dadadada. Om det betyr mamma og pappa eller om hun tester ut nye lyder varierer nok fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma og pappa (litt diffust men) bæh=bæver (hehe, har en beverbamse fra ikea) puh=pus og pupp, dæh=der. men ingen klare ord enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ungen min og sier alle de ordene, men jeg kan aldr innbille meg hva de betyr. jeg kan jo feks og si at BÆ betyr SAu, fordi sauen sier BÆ. ,men det vet da vel ikke UNGEN?

mamma og pappa er greit, men når de sier tante, bæver og alt det der, så tror jeg det bare er vi som bestemmer at det er det de sier:)

Rett og slett.....

Her går det i BÆH, SE, DAH , MAH hele tiden..... HELE TIDEN!

men han sier det til alt og alle....

 

Har jeg laget et krangleinnlegg nå? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja - da får du ikke med meg i hvert fall - for jeg er fullstendig enig med deg, Anonym 10:12 :) Minimais skravler mye, men det er ytterst sjelden jeg greier å tolke noe av det til forståelige ord. Dette er hennes enorme ordforråd:

 

- pappa

- hei

- att (katt)

 

Eller sier hun mamma av og til, EH når hun ser storesøster, neinei og jajaja. Men særlig konsekvent er det ikke, og jeg kan vel neppe påstå at hun sier "ja" eller "nei" bevisst i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her sier også mange bableord og lyder hele tiden, men de ordene ovenfor sier hun helt tydelig. Oldemor har trent lenge på å få henne til å si olla, og nå gjør hun det. Hun har faktisk ikke sagt det mer enn en gang eller to utenom de gangene olla har vært her.

 

Mamma har hun sagt klart og tydelig siden hun var 7-8 mnd. Pappa kom litt etter og så har det bare rent til flere etterhvert.

Natta når hun krabber over meg i senga om morgenen (ja jeg tror det er bevist selv om hun sier det på morgenen istedet for på kvelden).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her hjemme babbles og skravles det mye:)

 

men han sier: mamma, pappa. voff(når han ser hunder), lys, hei, hade, du, der. også hermer han masse etter det jeg sier:)

 

en fantastisk tid, de lærer noe nytt hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...