♡ Jersey ♡ Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 ..Og hun noterte ned vekten min.. er 28 uker på vei og har tilsammen gått opp 6,8 kg (gikk ned litt i begynnelsen før jeg gikk opp..)..noe hun gav uttrykk for at var en del, siden jeg på kontroll for 7 uker siden veide 3.8 kg mindre. Kan jo forstå det, men trodde det var vanlig/bra om man gikk opp 1/2 kg i uken???? Da hun målte symfysen virket hun derimot veldig fornøyd, siden den var blitt myye større. ligget litt under normalen frem til nå, nå lå jeg litt over. og det virket griet, siden det var vanlig med en økning rundt 7 mnd. Fikk inntrykk at jeg måtte være ekstra påpasselig med godsaker etc nå.. Jeg har alltid spist gotteri o.l og har ALDRI gått opp i vekt av det. sitter jo ikke akkurat og dytter i meg , men unner meg litt hver dag når jeg får lyst på, etter mat, frukt og andre sunne ting. Føler jo egentlig ikke at jeg har noen grunn til å stresse med vekt på meg selv, men derimot babyens str. men DEN var jo hun fornøyd med... gidder ikke å ikke unne meg gode ting nå, når magen vokser, nesen renner og kveldene kan bli litt lange :-) he he Jaja, nå hang jeg meg veldig opp her! Måtte bare dele min frustrasjon!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Ikke bry deg... Du kan trygt unne deg litt snop, så lenge du ikke står i fare for noen form for svangerskapsdiabetis eller lignende. Og det virker jo også som ungen vokser som den skal - og at det ikke er overhengende fare for at det blir en 5-kg stor baby... :-) Normale mennesker unner seg litt godteri, og vi er jo ikke noe annet selv om vi er gravide. Det er i alle fall min mening :-)
Birthen Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 6,8 kg er da ikke mye?? Jeg er 29 uker og har gått opp ca 10 kg. Er normalt slank og på meg synes det stort sett bare på magen. Ikke tenk på det du! Ha en fin helg og kose deg!
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2007 Det gjør jeg! Klarer heldigvis ikke å la være! Ble bare litt provosert, så godt med litt sympati og støtte :-) Nå spiser jeg krone-is, djungelvrål og mandariner :-) Mmmmmm..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Jeg gikk opp 5 kg på 5 uker, og jm sa ingenting om at jeg burde passe meg, bare at man vokser i rykk og napp, så det skulle jeg ikke bekymre meg for. Har gått opp ca 10 kg jeg, og er 29+6. (10 kg på siste kontroll, for 1 og 1/2 uke siden) Jeg har også alltid spist snop når jeg har hatt lyst på, og aldri lagt på meg stort av det. Har vært litt mere påpasselig i svangerskapet enn ellers, men jeg spiser noe når jeg har lyst på. Men spiser veldig mye frukt og prøver å spise sånn noenlunde sundt. Så du trenger nok ikke bekymre deg for vekten. Dessuten så trenger vi vel litt å gå på når vi skal amme etter dette også. Kos deg når du føler for det du. Og ha en flott helg.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 jeg passer egentlig ikke inn her enda (er 23+4)men jeg har lagt på meg 17 kg alt.....veide 60 da jeg ble gravid.spis det du har lyst på du =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå