Venter på 3_de spire Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 I ettermiddag fikk jeg beskjed av sønnen min på 6år å gå å henge meg!! Ja, du leste riktig!! Han hadde fått beskjed om dette på skolen i dag av to gutter i 4.de klasse og syntes da at det passet å si dette til meg når han kom hjem. Og flira og lo etterpå!! Jeg bynte å grine ved middagsbordet, er så lei meg og irritert. Orker nesten ikke snakke til ham engang. Han måtte sitte 5min på rommet sitt å tenke over va han hadde sagt, så kom jeg og han flira fortsatt, noe som førte til 5 nye min. Da unnskyldte han seg og sa at han forsto at det ikke var noe fint å si. Og det er ganske horribelt at dette er noe barna sier til hverandre på skolen!!!!!
mamma til 3 Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Snille deg. En gutt på seks år har jo ingen forutsetning for å forstå hva det er å henge seg... Han hørte vel bare hva de sa og så ville han være like tøff som dem. Forstår at du synes det er ekkelt, men synes ikke du skal legge så mye i det.
Venter på 3_de spire Skrevet 10. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2007 Takk for svar! Går litt bedre nå som jeg har fått det på avstand. Han skulle nok tøffe seg ja, men synes dette ikke er noe barna skal si til hverandre på skolen. Ble kanskje like mye sjokkert som noe annet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Seriøst at du begynte å gråte ? Gutten er jo bare seks år og skjønner ikke hva det vil si ...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Når din sønn sier slike ting ville jeg ha satt meg ned å pratet rolig med han om hva det betyr å si slike ting å hvorfor du ikke liker at han sier det..husk ongene hører bare hva de andre sier men skjønner ikke helt betydningen av det...så derfor er det viktig å prøve å forklare det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Stakkars lille gutten så vel for seg at du hang i flaggestanga som lillesøsteren til Emil fra Lønneberget:) Eller etter klesklyper i klessnora. Han kan jo umulig skjønne hva dette handler om. Ungen er jo bare 6 år, og har garantert aldri sett et menneske som har hengt seg. Ta det med ro, og la dette gå i glemmeboka. Du kan seriøst ikke begynne å forklare en liten gutt hva det vil si og henge seg.
Raaki Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Barn har ikke vondt av å se at voksne har følelser, det hadde vært værre om du hadde oversett uttalelsen hans. Barn`s sjargong har utviklet seg til å være ganske røff for å si det mildt. Ta det gjerne opp med skolen og.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 hehe..ikkje meningen og le, men jenten min på snart 4 år sier mye rart til meg når hun er sint eller bare sånn ut av det blå som hun ikkje aner hva betyr, så tror nok det gjelder gutten din og. småen er skikkelig dramaqueen og viss eg kjefter på hun får eg svar som: -du ødlegger livet mitt -du er ikke glad i meg- du er ikke stolt av meg. en gang vi låg i sengen og pappaen var på vei i seng og, spurte hun om vis skulle tulle litt med pappa, så kunne vi jo ødelegge livet hans...ble litt sjokkert ja, men ler av det nå, for hun vet jo ikke hva hun snakker om. en venninne sin unge sa når moren skulle ligge henne at hun skulle kvele moren, uten at de hadde vært noe dårlig stemning. unger sier mye som ikkje de aner hva betyr, så tror nok absolutt ikkje at gutten din visste hva han sa. pleier og forklare jenten min at mamma liker ikke at hun snakker sånn og til en viss grad si hva det betyr, ikke alltid like lett og forklare men prøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå