Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 er det noen som vet hvordan det virker?hvordan bestiller man osv.?trenger man forlovere for og gifte seg i utlandet også? jeg synes det ser så fantastiskt flott ut og gifte seg på en hvit sandstrand :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Heisann. Vi giftet oss på en strand i karibien for snart 3 år siden, og det er akkurat så flott som det ser ut til..:-) Vi kombinerte det med et cruise og da var det RCCL som anbefalte oss bryllypsplanleggere som de bruker. Det var bare å ta kontakt med dem,de sendte oss de dokumentenene vi trengte og vi ordnet papirene her hjemme. Hadde med oss folovere og en del familie. Det var en vielse akkurat slik vi ønsket det,og en uforglemmelig reise..:-)
rødhette* Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Man trenger alltid forlovere, men forloverne trenger ikke å være til stede. Dere må fylle ut hver deres egenerklæring, og forloverne må fylle ut hver sin forlovererklæring. Disse leveres folkeregisteret, og dere vil da få en prøvingsattest som ikke kan være eldre enn 4 mnd på vielsesdatoen. Hvordan dere bestiller dato for vielse, kommer an på hvor dere vil gifte dere. Vil dere f.eks. gifte dere i en sjømannskirke, tar dere kontakt med den aktuelle kirken. Vil dere gifte dere i en ambassade, tar dere kontakt med den aktuelle ambassaden. Det må være minst to vitner til stede, som kan signere papirene, men ofte er stedet dere gifter dere behjelpelige med å skaffe dette hvis dere kommer alene. For å gifte seg på en strand, vet jeg ikke hvem man kontakter...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 hvem kan man egentlig ha som forlovere?jeg har ingen gode venner som kan være min forlover går det da og ha f.eks sin egen mor eller noe?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Du kan fritt velge hvem som skal være din forlover. Vi hadde bare familie som forlovere når vi giftet oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå