snupp & mamma Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 her flyttet mini på eget rom allerede da hun var 3 mnd.. har alltid vært bestemt på å ha henne sammen med meg til hun ble 1 år, men vi forstyrret hverandre no enormt, og ingen av oss sov særlig mye.. derfor bestemte vi å flytte på henne.. og det har gått kjempefint:)
emil`smamma Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Vi flyttet lillegutt på eget rom mandag. Er 3 mnd i dag. Og det går kjempe fint Nå forstyrrer vi ikke hverandre om kvelden/natten!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Ja det går sikkert fint. Men det øker risikoen for krybbedød.
snupp & mamma Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 off, du anonyme idiot! hold kjeften din!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Hva i all verden var det der snupp og mamma??? Anonym over her har helt rett.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Sannelig ikke rart man må signere anonym når man får slik kjeft!
Gjest Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 4 mnd. Kun en åpen dør som skiller rommene, så det utgjorde ikke store forskjellen. Hadde det vært lenger mellom rommene, så hadde vi nok ventet litt lenger.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Anonym hadde sikkert formulert seg litt annerledes om hun ikke hadde vært anonym Så det der slår begge veier.
LoveInMyTummy Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 2 mnd og det har fungert veldig bra. Vi har oppe døren til soverommet vårt, mens døra til snuppelura er igjen pga katta. Det er bare noen meter imellom rommene:)
snupp & mamma Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 det er bare så typisk at en anonym må slenge inn et sånn innlegg.. jeg og vet at faren for krybbedød er høyere, men man gjør det som passer en best.. bare lei av anonyme som vett best! er nok av bedrevitere her inne, og om man gjør noe som ikke er etter "reglene" så er det jo sååå gale, hehe:)
Bimmer´n Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Behøver vel ikke være anonym for å påpeke at det å ikke sove i samme rom som babyen øker faren for krybbedød. Det tror jeg de fleste vet. Er ikke regler, er bare noe man har forsket på og funnet at stemmer. Når det er sagt, verden er ikke svart-hvit og finner man at noe funker veldig bra til tross for at det ikke er helt etter anbefalingene, så må man jo prøve å ta en fornuftig avgjørelse selv. Viktig å ikke være hysterisk synes jeg. Men ser ingen poeng i å trosse anbefalninger basert på seriøs forskning bare fordi man føler seg tråkket på av "bedrevitere";-)
snupp & mamma Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 neida, var ikke det jeg sa heller:)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 Vi flyttet ham inn på eget rom da han var ca 2 og en halv mnd... Har gått veldig fint... Babycall på og rommet ligger rett over gangen for vårt. Mulig jeg ikke følger helt med, men hvordan øker risikoen for krybbedød når barnet ligger på eget rom?
Gjest Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 Er vel noe med at dyna kan komme over ansiktet eller at hvis de plutselig snur seg eller noe. Vi skal flytte gullet over på eget rom snart regner vi med. Han sover bedre når vi ikke er på sida av han. Skal gjøre det gradvis da. Flytte senga hans lengre og lengre fra vår sånn at vi ser at det går greit. Og så skal han få dynepose sånn at han ikke får dyna over ansiktet. De to tinga jeg nevnte øverst er ikke så stort problem her,for han HYLER hvis han får dyna oppe ved nesa eller ligger på magen lengre enn han vil. Hehe.. Så her er det full alarm;)
lillegull:) Skrevet 10. november 2007 #16 Skrevet 10. november 2007 må bare svare på dette jeg.. mange som sier at det å sovpå eget rom øker risikoen for krybbedød.. det er jo ikke helt riktig.. det kan skje selv om de sover på samme rom. på et rom det sover flere personer er det ofte dårligere luft. øker nok ikke sjansen for krybbedød, men såklart hvis babyen kveles eller noe så våkner man lettere av lydene hvis de ligger på samme rom. jeg la min lille på eget rom når han var ca 2 mnd.. og da sov han mye bedre.. dørene står oppe mellom rommene og har på babycall.. trenger det egentlig ikke for hører hvert lille knyst. og sover man så merker man jo ikke om barnet snur seg eller at dyna kommer over ansiktet selv om de er på samme rom.. de fleste sjekker jo barnet i løpet av natten uansett.
lillegull:) Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 og dessuten krybbedød er vel da man ikke vet dødsårsak, det bare skjer sånn rett uten videre.. kveles man av dyna eller liknende så er det jo derfor.
heldigec Skrevet 11. november 2007 #18 Skrevet 11. november 2007 Førstemann har alltid ligget på eget rom han, helt fra vi kom hjem fra sykehuset. Andremann flyttet på eget rom fra 5 uker. Hun trengte litt mer nærhet til å begynne med og var litt mer krevende om natten (våknet oftere) så da var det praktisk å samsove en periode.
lillemor_og_jeg Skrevet 11. november 2007 #19 Skrevet 11. november 2007 La henne på eget rom da hun var 4 mnd. Hun sover i dunpose så slipper jeg å bekymre meg for at hun får dynen over fjeset, hun er så fæl å sparke den av på natta.
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 11. november 2007 #20 Skrevet 11. november 2007 vi har henne hos oss enda og hun er 7,5 mnd. men skulle gjerne hatt henne på eget rom. vi har bare ikke blitt ferdig med rommet hennes. når det gjelder det med dyna over hodet er det jo bare å bruke pose?!! vi bruker grobagpose og er kjempefornøyd. trenger ikke engste oss og hun er varm og god hele natten. vi kan også ha det kaldere på soverommet pga at hun hele natten er varm i posen. med dyne ville hun jo ligget litt uten siden hun sparker den av og da måtte vi ha det varmere. (best med kaldere sovetempratur mtp krybbedød. samt det med dyna over hodet) det er jo bare å kjøpe seg babysense hvis man legger babyen på eget rom. den plukker opp om noe er galt med en gang(puls/pust) og rikshospitalet gir ut slike til familier som har vært rammet av krybbe død og har født på nytt så vidt jeg har hørt her er nr 2 ,4 mnd på vei. og denne vil nok få eget rom tidligere. men med babycall og babysense. hvorfor ikke bruke teknologien når den finnes?? vi kommer og til å bruke pose fra starten, noe vi ikke visste om sist. husker jeg bekymret meg MYE for det med dyna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå