tina_mor Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Har dere eget soverom og barnets/barnas i ulik etg?? Om dere har; Synes dere at en baby call fungerer om natten som en kontroll?? Hvor små er babyene deres som evt ligger på eget soverom da? mvh Tina
Stor_smil Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Vi bor på ett plan, og har soverommene vegg-i-vegg. Mini ble lagt over på eget romda han var 14 mnd (flyttet da, slik at vi fikk eget rom). Dersom vi hadde hatt ekstra rom før, hadde jeg nok valgt å flytte han over på eget rom fra han var ca 8 mnd. Om vi hadde hatt flere plan, vill ejeg definitivt brukt babycall. Har brukt babycall når vi har overnattet hos andre, syntes den bråker litt. Reagerer f.eks på vaskemaskin, tørketrommel osv. Hadde syntes det var greit med sånn baby-call med minitv på. så vet man med engang om lyden kom fra barnet eller fra noe annet.. uten å måtte gå opp eller ned en etasje for å sjekke ;-) (litt lat på natten ja..hehe)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Vi har i ulike etasjer, og brukte baby-call til hun var ca året. Etter det har vi bare hørt henne vanlig. Ikke noe problem å høre om det er noe i veien. Babycall er fint, men jeg ville investert i en skikkelig en om du skal bruke den hver natt. Vår var billig, og det slo av og til andre ting inn på den. Viktig å ha mange kanaler!
HTC Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Vi har soverommene på samme etg. Vi lot den yngste få eget rom i 6-7mnd alder. Alle dørene til alle soverommene står på vid gap og jeg våkner av det minste klynk. Vi brukte babycall frem til ca 10 mnd alder, men den skurrer litt og jeg våknet uansett så vi droppet å bruke den. Hadde vi hatt rom i forskjellige etg så hadde jeg helt klart brukt baby call i tillegg til å ha dørene oppe.
Kamomille Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 vi har hatt soverom i ulike etg. Poden ble lagt på eget som da han var ca 4 mnd. Brukte babycall og dørene åpne i tillegg.
Labbetøs Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Vi har to soverom nede og tre oppe. Nå bruker vi de to nede som er vegg i vegg og med dør mellom slik at man kan bruke det som et stort soverom på en måte om man vil, og de oppe er gjesterom. Snuppa flyttet inn på naborommet da hun var 3 mnd, og da bruker vi selvsagt ikke babycall. Når hun blir eldre skal hun få soverom oppe. Jeg tørr ike stole helt på babycall.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Vi bor på ett plan, men bruker som regel babycall om lillemor ligger på soverommet og vi er i stuen. Med eldste hadde vi også babycall selv om vi bodde i en liten leilighet på 75 kvadrat. Men.. Han lå koblet på en pustemonitor og vi var avhengige av å høre den når han sluttet å puste slik at vi fikk hjulpet han så raskt som mulig. Storebror er nå 3 år og ligger på eget rom (Han var vel 15 mnd. eller noe da han fikk eget rom. (Var bare en tynn lettvegg mellom hans og vårt rom, så vi hørte han godt). Lillemor er bare 5,5 mnd og vi kommer nok ikke til å flytte henne før nærmere neste vår/ sommer. Kommer an på hvordan hun sover.
3barn+en spire Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Vi har 3 soverom i 2 etg i 1 etg ligger gjesterommet.Babycall har fungert for oss,nå er våre blitt 2 og 3 år,minsten kommer om 5 uker og da vil han ligge på vårt rom han vil bli flyttet over på eget rom når han blir en 6- 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå