Trebarnsmor!!! Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Hei! Vi har to barn på 4 og 6 år (har et barn til, men han er bare 1 år. Og han skal være hjemme) Sommeren 2008 skal vi til syden. Men vi vet ikke hvor, og vi har aldri reist med barn før. Trenger tips til barnevennlige reisemål!
Meibibeibi Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Jeg har reist mye med min sønn, både asia, europa og egypt. Det er mange som forestiller seg at det å reise med barn er stress og vanskelig, jeg synes det er helt ypperlig. Reis akkurat dit dere har lyst! Men jeg vil anbefale mindre steder. Det går jo an å ha hotell en halvtime utenfor byen hvis man føler behovet for shopping og urbane opplevelser. Ellers så blir det jo veldig varmt mange steder midt på sommeren. Er selv veldig glad i hellas, men gjerne i overgangen vår/sommer før det blir for varmt. Må si at når vi har vært på steder med 40 grader så takler sønnen min det bedre enn meg... Da han var et par år kjøpte jeg en balje og noen kopper og kar til ham, han satt i skyggen og koste seg glugg ihjel Ikke se på barn som noen hindring når du skal ut på tur! Ta med tegnesaker ol. til selve flyturen, lydbok er også veldig ok. Det går jo an å vurdere et sted med bamseklubb el. hvis man vil ha et par timers voksentid på dagen, men jeg har klart meg fint uten.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Alcudia på mallorca er en utrolig plass å reise med barn, både store og små. Vi var der forrige sommer med vår da 9 mnd gamle sønn. En fantastisk tur. Herlig familieplass. Ikke er det særlig dyrt å reise dit, og ikke er det dyrt med mat o.l heller. Herlige strender og klima. Anbefales virkelig.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 hei vi var på bryllupsreise i bulgaria i sommer. det vil jeg absolutt anbefale for småbarns familier:) vi bodde på blustar victoria. hotellet var kjempe barnevennlig å alle resturantene rundt var tilpasset barn. stranden var veldig nære ca 20 meter. å dær var d idelet for barn langrundt å varmt. litt kjøligere på kveldene der så ungene slipper å bli klamme å slitne på kvelden:) mange goe aktiviteter for småbarnsfamilier var det også maten var så absolutt barnevennlig å på hotellet vårt var det egne barnemenyer i frokostbuffen:)
ALMA1 Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Kom nettopp hjem fra syden.Vi var på Tenerife, Playa Las Americas, lå på Oasis hotell.KJEMPE messig plass,så rent og fint, såg nesten ikke ungdommer (altså ikke noe festplass),så rolig, stille ca 2300 på hotellet.Hver kveld var det barnedisco der barn fra 1 år til 10år var med,jenta mi på 4 år danset som bare det.På noen av formiddagene var det aktiviteter for barn der de blant annet spilte spill,laget ting av leire og malte.En kveld var det sang der barna fikk opp på scenen og synge etter cd.3 basseng på hotellet. For 5 euro tok vi drosje til byen og stranda, 1 kjempe stor strand og en litt mindre en.Byen var også ren og fin,ikke noe mas fra selgere og restautanter og ikke tegn til noen ulumskheter/kriminlitet. Bare positive opplevelser for små og store,men ikke noe spes billig for mat etc.
storkenerpåvei. Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 hei. kan annbefale sunwing hotellene.der er alt lagt opp til barnefamilier.alt ifra barnerom til at man kan sjekke inn bagasjen på hotellet så ser du den ikke før du er hjemme igjen.barne klubber,barnebaseng og så er det must å ha resturang på hotellet.jeg har vert på sunwing på tenerife og det var bra.nå skal vi på sunwing på kreta..med en på 2 og en på 7 mn til sommeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå