Gå til innhold

Gravid!!! Hurra, hurra!!! (og noen få tips)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er suuuuuuuuuuuuperglad!!! Er bare 4 pluss 4 men håper det skal gå bra likevel!!! :-)

Jeg fyller 40 om bar 2 mnd og er så glad nå.....:-) Vi har blitt velsignet med to skjønne smågutter, men ønsket meg likevel en til som vi har strevd veldig med å lage (har mistet tidlig i uke 5 pluss 1-2 kjemiske)

Nå forlater jeg dere og håper dere kommer styrtende etter snart!!!

Jeg har denne mnd gjort følgende:

(Kanskje velkjent, men kanskje noen kan få noen tips likevel.)

-Kuttet PepsiMax! Leste at enkelte kvinner reagerer særlig på koffein og at de kan lettere bli gravid hvis de kutter den. Drikker ikke kaffe.

-Spist ultrasunt og kuttet de verste hurtig-karbene (lite ris, brød, sukker). Leste at etter 4 dager med lavkarb (ikke nødvendigvis Atkins, bare fornuftig lavglykemisk) synker østrogennivået (da stiger visst progesteronen)

-Spist litt fløteis ca 2 g pr uke og holdt meg unna lettmeieriprodukter. (iflg studie øker risikone for eggløsningsrelaterte problemer med 85% hvis man spiser minst 1 porsjon lettmeieri om dagen. Sjansen minsker ved inntak av helmelk, fløte osv. Visstnok et stoff i melkefettet. men ikke overdriv! denne mnd har jeg faktisk spist MINDRE is enn de forrige da jeg ikke ble gravid....)

-Drukket litervis med "Fertilitea" fra Babyhopes.com. Den inneholder bla Vitex som skal justere hormonene.

-I tillegg har jeg tatt 3 g daglig Progesta care og "babyklister" (Berberis Fructus comp).

-Nå når jeg er gravid kan jeg ikke lenger ta Vitex, men skal ta Macca root i stedet (bestilt fra Inkavital, Tyskland). Det er ekstrakt av en peruiansk grønnsak som ligner poteten og kan fint taes selv ved graviditet. Den er også kjent for å balansere hormonene)

-Tatt 400 ie vitamin e pr dag (tynner blodet), multivitaminer, 1 ss fiskeolje og 100 mg vitamin C hver dag. (Vitamin C 800 mg i første delen av syklusen økte i en studie progesteronnivået opp til normale verdier)

-Tatt 2000 mg nattlysolje i 1. syklushalvdel (balanserer hormonene) og 40-80 mg vitamin b6 i lutealfasen (skal visst øke progesteron) Bruker Pyridoksin 40 mg på apoteket. Ellers må man ta "100" piller om dagen.

Lykke til alle dere andre!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at det siste halve året har progesteronverdiene og temperaturkurvene vært litt i ulage. Har prøvd Crinone prog. tislkudd, men da sank nivået til det laveste noensine! Har også prøvd Pergo, men turde bare ta halv dose pga får lett bivirkninger av legemidler. Så siste to-tre mnd har jeg bare kjørt "naturlig" hormonhjelp!

Har blitt utredet for hab. abort pga flere kjemiske/ultratidlige.

Gyn. fant ikke økt levringstendens på blodet, men jeg har vært 2 g akuttinnlagt med mistanke om blodpropp. Legene fant ingen blodpropp, men det er derfor jeg spiser fiskeolje, evitamin og rå hviløk, fordi disse tynner blodet naturlig. NB! De skal ikke kombineres med reseptbelagte blodfortynnende midler!

Skrevet

Gratulerer!! Skal si du har stått på for det gode formål - og desto bedre er det jo å få en så flott premie for innsatsen. Lykke til!!

Skrevet

Hun har dessverre mistet (se annet innlegg under).

Skrevet

Aua... Beklager. Der har man igjen for ikke å være innom så ofte. Det var ikke meningen å rippe opp igjen skuffelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...