*1+1=2 små* Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Nå er dette en stund til, baby må jo få melk den første tiden MEN er det noen som har erfaring med å lage babymat selv? Hvor har dere funnet oppskrifter? Noen gode tips?
Mamma jei Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Jeg har funnet på en oppskrift selv som snuppa mi likte veldig godt: 4 store poteter 3 søtpoteter 1 kålrot 4 gulrøtter 1 stor boks med leverpostei/kyllingpostei Koker grønnsakene og moser alt med stavmikser etterpå. Her er det masse viktige næringsstoffer samt animalske proteiner. )
Gjest mphs Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/5106465
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 poteter brokkoli gulrøtter mais (skinke eller kjøttkaker) litt plantemargarin Grønnsakene kokes, hvis man vil ha kjøtt i (jeg brukte picnic-skinke eller hjemmelagde kjøttkaker i når tulla ble større), så strimles dette. Alt blandes med stavmikser (sammen med litt plantemargarin og/eller morsmelkserstatning) så fint eller grovt man vil ha det. Lurt å lage en større ladning av gangen, slik at det kan posjoneres i poser/bokser og fryses ned. Vet det står flere forslag i et hefte man får utdelt enten hos jordmor under graviditeten eller hos helsesøster etter at barnet er født (husker ikke helt). Men det er oransje, og handler om spedbarn og ernæring.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Kjøpte kokeboken til Marit Vea tror jeg hun het ... kjempe fin bok =)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Jeg lager all babymat selv, da gutten vår nekter kjøpeglass. Har egentlig alltid brukt det som vi har til middag, men tar av litt saus før jeg kryddrer den, og bruker friske urter som smakstillsettning. Har brukt mye finhakket purreløk, persille, hvitløk, og gressløk. Bruk gjerne ting som: *poteter *gulrøtter * brokkoli * kyllingfilet * lys saus Det var noe gutten vår likte veldig godt. Bytt gjerne ut kjøttet, mot annet, og varier grønnsakene. Egentlig veldig enkelt, og du vet hva ungen din får i seg Greit å mose med en stavmikser når de er helt små, og så gå over til større biter etter hvert som de blir større. Er vel egentlig bare saltet som jeg unngår i barnematen, ellers så har han spist som oss
Birthen Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Jeg og gjorde som masy sier: bruk middagsrester! Men pass selvsagt på at det ikke for salt. Hver gang det var noe igjen fra middagen, så moste jeg det med stavmikser og hadde på glass i fryseren. Ikke noe ble kastet, og barnet fikk variert mat og ble vant til forskjelllige smaker. Funket kjempefint!
*1+1=2 små* Skrevet 9. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2007 supert, tusen tusen takk:) kommer nok til å spørre igjen når det nærmer seg(på DIB forum) men er greit å se om det er veldig vanskelig eller ikke! Virker ikke særlig vanskelig så har tenkt å prøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå