Gå til innhold

Noen her med lavt stoffskifte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen i dag og tatt blodprøve, men mistanke om lavt stoffskifte.

Er det noen her inne med lavt stoffskifte som kan fortelle litt om "hverdagen" , om hvordan det ble da dere fikk medisiner osv ??

Jobber dere fullt??

Jeg jobber 80 % , men føler meg helt utslitt for tiden......

Fryser alltid,eier ikke iniativ osv.......

Takknemlig for alle svar !!

Ha en fin dag og god helg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk påvist lavt stoffskifte i 2004. da hadde jeg lagt på meg 10 kg, var deprimert, tjukk, forstoppet, slapp trøtt osv...

begynte på medisiner, trente bort de kiloene og har det bra! jeg jobber 50% men det er tilfeldig og har ingenting med stoffskiftet mitt å gjøre :)

når du får begynt på Levaxin tar det noen uker og så kommer du til å føle deg myyyye bedre! Merker ikke noe til det i det daglige, bortsett fra at jeg fort blir forstoppet dessverre...

Skrevet

Takk for svar!

På en måte håper jeg jo at det er det, for noe er det.....

Må bare få gjort noe,slik at ting blir bedre.......

Hører gjerne fra flere....

Skrevet

Jeg fikk diagnosen under utredning til prøverør.

Ble satt på medisiner, og brukte lang tid på å finne riktig dose.

Følte meg ikke noe bedre, men blodprøvene stabliserte seg.

Vi gjekk gjennom første prøverørsforsøk, og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å kontrollere stoffskiftet underveis.

Ble gravid, men mistet noen uker senere. Da hadde verdiene steget mye. Noe de mistenker at kan ha skylden for aborten....

Et lite år senere følte jeg meg mye bedre. Var fortsatt sykmeldt og sliten, men orket å ta i et tak i husbyggingen.

På den tiden gjekk jeg ned hele 4kg, av de 10-15 jeg hadde lagt på meg de siste årene. (Hadde nok vært syk lenge, uten å vært klar over at vektøkning, kuldefølelsen, hårtapet osv skyldtes noe slikt)

Jeg var i 100% med mye overtid helt til vi startet prøverørsprossesen.

Da var det som om følelsen av å bare være trett og utslitt fikk overtaket. Også etter at det var over....

Som gravid -sett bort fra kvalme, nyreproblem, bekkenløsning - følte jeg meg helt topp!!

Full av energi!

I dag er det akkurat 5 uker siden jeg fødte og jeg er fortsatt full av energi.

Ikke fryser jeg så mye heller. Men det kan ha sammenheng med ammingen?

Sist jeg fødte og ammet svettet jeg enormt, nå føler jeg at det er "akkurat passe".

Tanten min fikk diagnosen for mange år siden. De har regulert på dosen hennes uttalige ganger, uten at hun blir bedre. Desverre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...