sydilla Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Vi har kalt opp de to andre ungene etter noen av våre (tipp)oldeforeldre - kan ikke gi oss nå! Vi lurer på Emil, evnt Carl Emil (det var det tippoldefar het) - men vi får så mange rare reaksjoner av typen: Å nei, det må dere ikke gjøre, det kan fort bli en belasting for han! Tenkt hvis han blir aktiv! Da kommer folk til å kalle ham Emil i Lønneberget! Nå er det med aktiv overveiende sannsynlig - siden de to andre er aktive, men snille... Men Emil er jo så fint...
jente og gutt Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Carl Emil eller bare Emil er jo fint det da. Bruk det om dere liker det.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Ikke bry deg om hva andre sier. Carl Emil eller bare Emil er kjempefint. Og det har jo blitt ganske vanlig. Kjenner flere Emil'er og ingen blir "beskyldt" for være lik han i bøkene.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Bortsett fra at jeg i utgangspunktet ikke er så glad i navn med C, synes jeg navnet dere har tenkt ut er fint Selv liker jeg veldig godt Emil, og kan godt tenke meg at babyen i magen kan hete det, dersom det viser seg å være en gutt Mikkel synes jeg også er et nydelig navn, men som jeg ser, så er jo både Emil og Mikkel "belastede" navn, hehe... Men tror ikke jeg gidder å bry meg om det... -Bare jeg får pappan med på et av navna, det er den største utfordringen! -Så hvis jeg er heldig, så får jeg meg en liten Mikkel-rev eller en liten Emil i Lønneberget! ;P
Måånestråle Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Jeg synes både Emil og Carl Emil funker fint. Det er såpass mange små gutter som har blitt kalt Emil de siste årene, at jeg tror at "linken" til Emil i Lønneberget har blitt vannet litt ut. Jeg hadde ikke blitt skremt bort av det i alle fall!
Mamma jei Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Emil er et veldig fint navn og det er populært for tiden. Tror ikke han blir mobbet jeg nei. Uansett, er Emil i Lønneberget det værste å bli mobbet for?? Sambo heter Tore. Jeg sier ikke mer...
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Funket fint sammen det! Og jeg tenkte ikke Emil i Lønneberget.. Kan fort bli kallenavn av typen Kalle når man heter Carl først da, men det er ikke noe jeg hadde bekymra meg for heller egentlig.. Gå for navnet om dere liker det! INGEN andre har noe med hva dere kaller barnet deres! - og ingen hadde reagert på det om dere hadde fortalt at "dette er Carl Emil" etter at han hadde kommet til verden..
power puff Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Jeg synes Emil er kjempe fint, vi og vurderer det :0) det jeg synes er viktig med tanke på og velge navn er at det ikke rimer på noe stygt...
Gjest Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Og så da? Hva så hvis han blir "en liten Emil"? Hva gjør vel det?
sydilla Skrevet 9. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2007 Det blir han sikkert hvis han ligner brødrene sine. Jeg syns Emil er søt jeg, han gjør jo aldri noe egentlig slemt, han er jo bare uheldig... Blei bare litt paff over de negative innvendingene - så jeg måtte lufte tanken :-) Takk for innspill!
Meg, J & L Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Kall han Emil du... IKKE vær redd for hva andre sier. Min sønn heter Jonathan...Trenger jeg si mer?
ogladi Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Kall gjerne gutten for Emil, og om han blir aktiv, hva gjør vel det. Da passer bare navnet da! Jeg har verdens mest aktive nevø med samme navn. Han har adhd og er ekstremt hyperaktiv. Men ingen som mobber for det. Men han selv brukte det som forklaring en periode før skolealder når han ble bedt om å roe seg ned litt. Jammen dere må jo forstå, jeg heter emil!!!
Erisa* Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Jeg likte ikke så godt Carl Emil, men bare Emil er jo kjempefint! Når broren min ble født, og mamma ville kalle ham Simon, fikk hun beskjed om at det ikke gikk an, fordi folk ville tenke på sangen "Han Simon i stua og katten". Det ville jo være en tragedie!! Nå heter han Simon, og ingen tenker at han er en gammel gal mann likevel;) Emil i Lønneberget er jo bare en av de søteste figurene i det nordiske bok/TV-universet, så at det skulle være en belastning å ha det navnet fatter ikke jeg. Det er i så fall de teite folka som får seg til å kalle gutten din "emil i lønneberget" sin feil, ikke deres:)
Sommergull Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Emil i lønneberget er jo bare sååå skjønn.. kjempe nydelig gutt som spiller han.. kall han Emil du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå