MissAntrop Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Er det vanlig at den gjør vondt å tygge på noen dager etter? Jeg rotfylte en jeksel på onsdag, tannlegen la bare en midlertidig fylling - skal ha krone på tanna. Men nå, når jeg biter skjeivt så gjør det så fryktelig vondt og jeg er redd jeg skal bite tanna i to.
*Magic* Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 For meg så høres det ut som om fyllingen er for høy. Ellers så mener jeg å huske at det var litt ømt i noen dager.
MissAntrop Skrevet 9. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2007 Ok, tusen takk for svar Skal tilbake til tannlegen i morgen så jeg regner med hun ser på det da.
Prish Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Jeg var "støl" i tanna i flere dager etter rotfyllingen. Det kan jo hende at fyllingen er for høy også. Det fikser tannlegen på null komma niks;o)
holder maska Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Samme situasjon her, fyllingen er for høy, klarer ikke bite ned, klarer ikke spise ordentlig! ¨ Har time neste torsdag, og da skal jeg få "krone." Hva har du betalt? ¨ HIttil har dette kostet meg 805 kr + 3450 kr + at neste torsdag må jeg vel betale ca 1800 kr..
MissAntrop Skrevet 9. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2007 Selve rotfyllinga kosta 5500 kr 8hos spesialis). krona koster vel 4850 kr, så det er jo helt vilt! Angrer for at jeg ikke trekte hele tanna. Går du til tannlege i Trondheim?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Må jo være litt kjipt å gå uten tann også da;o) Men det var vel snakk om en jeksel i ditt tilfelle så det hadde kanskje ikke vært krise om den hadde blitt borte. Selv har jeg titanskrue opp i kjevebenet og porselenstann... Det kostet 30 000,-, men jeg kunne liksom ikke la være siden det er snakk om den ene av fortennene mine;o) hehe..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 hehe... Når det gjelder å gå uten tann så jeg jo forsvoit ALT om det!!! Etter at titanskruen var på plass måtte jeg nemlig gå 5 mnd UTEN tann for at såret skulle få hvile + at det skulle gro. *flire* Hadde en gum med én tann på som jeg kunne bruke ute blant folk, men den var laget med en glipe øverst for ikke å irritere såret, og derfor hadde jeg liksom en halv fortann som ikke hang fast i tannkjøttet;p haha... Så jo ut som Karius der jeg gikk! Ble ikke mye smiling det halve året ihvertfall;o) *flire*
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 uff.... I første linja skal det stå; "... tann så VET jeg jo forsovit..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå