Ninnimor Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Man kan lese diverse utstyrslister for nyfødte sommer og vinter. Men hva med oss som har termin i mars eller april? Hvilken liste ville dere fulgt? Sommeren er jo like rundt hjørnet da, men det er jo fremdeles litt for kaldt for sommerklær, og litt for varmt for vinterklær.....noen som har noen gode råd?? TAKK:)
Mininni Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Godt spørsmål, men ingen svar...så vil får vel bare plukke litt fra begge lister og kle ungen etter vær- og føreforhold... men det gjør det veldig vanskelig å handle inn noe særlig i forkant - selv har jeg termin i månedsskiftet mars-april, og ingen vet jo før vi er der hvordan temperaturen er. Ikkeno vits i å kjøpe masse vinterklær i ministørrelse hvor det blir en mild vår - da får vi jo ikke brukt dem! Men vi får prøve å tilpasse med mindre klær inni varm skinnpose eller noe sånt (dette er min første, så jeg har ikke peiling).....jeg kommer nok til å utsette mye av kleshandlingen til temmelig nærme termin.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 eg fikk mitt andre barn 12. april 2007, da vi skulle hjem var det sol og fint vær, så hun hadde på seg en fin sommerkjole, lue, strømpebukse og en body, dette var helt nok, hadde et teppe som vi la over henne i bilen, men d vart brukt til solskjerm i steden for på sykehuset hadde vi med oss to sett med gullull, body og strømpebukse ( dette var godt og ha på henne første dagene, men hun ble til slutt så varm at hun ikke trengte dem). så i april er det som regel så varmt at du ikke trenger å følge vinterlista, men du kan jo få tak i tynnere hele dresser i flis(foret med vanlig stoff så det ikkje blir så klamt) for eksempel som er gode på denne tiden.
Mooncake Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Vi brukte langarmet selv på sommeren på vår eldste, som er født i desember. Sommer er ikke altid så varm at man kan bruke korte body og slikt. Jeg ville satset på vintergarderoben og kjøpt kortarmet når det trengs (sannsynligivs blir det i str. 62). Man trenger absolutt ikke ha ALT klart til mini kommer, selv om det er ok med noen skift. Den føste mnd blir uansett langarmet body og sparkebukse her. Det er nok kjekt å ha en litt tykk pose eller utedrakt. Det kan kjøpes på salget over jul.
Ninnimor Skrevet 9. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2007 Takk for fine svar og gode råd:) Får vel bare se litt an....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå