Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Slik føler jeg meg. Lille nurket er 3 måneder og 1 uke, vi har ikke fått orden på søvnrytmen. Han våkner og sovner fullstendig når han selv ønsker og jeg har ingen kontroll over når. En natt våkner han 5 ganger for mat, en annen natt våkner han ingen ganger. Vi får ikke lagt han til noen rett tid, jeg må amme han i søvn hver natt. vi ern nødt til å sove sammen i senga med han, for han sovner ikke i sin egen. Jeg fullammer heldigvis, men han henger i puppen til alle døgnet tider, jeg har ingen kontroll over når han ikke spiser og har dermed ingen kontroll ved noe, kan aldri gå ut av huset av frykt for at han begynner å hyle og gråte. Han kan spise alt mellom hver time til annenhver time, etterpå så sovner han og er umulig å få i mer mat. Flaske tar han ikke lenger. Hjelp!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Er du en udugelig mor,så må jeg og være det. Min er 8 mnd og vi har enda ikke fått orden på søvnrytmen. Han har enda ikke sovet en hel natt. Da han var på ditt nurks alder, hadde jeg akkurat det samme problemet, så du er ikke alene. Du er ingen udugelig mor, bare en helt normal mor som har samme problem som mange av oss andre. Kanskje du ikke har nok melk siden han henger i puppen til alle døgnets tider?? Prøv å gi han litt mme i et medisinbeger, på en sprøyte og se om det hjelper.. Bare en liten tanke, men ikke noe fasitt svar..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Du er ikke udugelig! Og langt ifra den eneste som sliter med disse problemene. Mini her våkner noen ganger 5 ganger, andre ganger 2 ganger om natta...er straks 3 måneder.. Jeg fullammer... Vi slet mye for å få han til å sövne til rett tid, og sove i sin egen seng. Ettersom han ble eldre så har liksom ting kommet litt mer i orden. Men det er fortsatt en del vi må "jobbe" med, og det er til tider frustrerende..vi er ganske slitne nå men vi håper at alt skal bli bedre jo eldre han blir... Spesielt dette med nattesövn, leser om så mange her på sidene som har babyer som sover hele natta fra de er födt, da blir jeg litt oppgitt.. Men det kommer vel en dag da VI kan si at babyen sove HELE natta vi må bare slite litt for å få det til...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Siden han er vant med å sove sammen med dere så vil han protestere når han legges i egen seng. Det er en tilvenningssak å ligge i egen seng. Vi brukte 4 -5 dager på å tilvenne vår jente til å sove i egen seng. Kveldsrutiner er urolig viktig å etablere, vi gjorde det tidlig og jenta vår(3 1/2 mnd) sovner ca 19 og sover til i 7 - 8 tiden neste morgen, med et par tre amminger på kveld/natt. Prøv dette: gi han et varmt bad, så rett i senga å amme, ikke la han sovne på puppen, ta han opp, la han rape, syng en nattasang mens du holder han, legg han ned i sin egen seng, pakk han godt inn i dyna, gjerne gjør det litt lunt rundt han. Nå vil han protestere, la han protestere pittelitt før du går inn til han igjen å evt gir han sutte, stryke på kinnet. Det er ikke lurt å ta dem opp etter at de har lagt seg, men stol på egen magefølelse her. Noen ganger hjelper det å ta dem opp så de får roet seg litt. Men det er viktig at du er litt konsekvent og gjør de samme rutinene hver kveld. Tro meg dette vil gå seg til, og du er ikke udugelig!! Min erfaring er at hvis man får kvelds og natt rutinenen i orden så vil resten av dagen ordne seg etterhvert med soving, spising osv.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 HI her. Takk for oppmuntring, jeg tror ikke det er for lite mat i puppen siden jeg kan pumpe meg tom for melk etter han har sugd seg ferdig, men jeg kan jo ikke se helt bort fra det heller.
jua 10.12.05 Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Du er ikke uduglig. Noen barn trenger mere nærhet en andre kanskje din lille er en av dem. Tror det handler mere om barnet enn deg. Jeg har selv 3 barn og har brukt samme rutiner på alle 3. Første og andre har vært rolige sove babyer, men nr3 har vært av den urolige typen. Lillemann er 3,5 mnd og sover hos meg om natten har gjort det siden han ble født. De 2 andre har sovet i sengen sin fra dag en. Lilleman hadde kolikk til han var ca 2mnd og vi var mye oppe på natta, slitsomt var det men heldigvis over. Jeg har funnet ut at jeg synes det er greit at han sover med meg. Da er vi begge uthvilte når vi våkner om morgenen, og jeg slipper og ut av sengen for å amme på natten. Ammer i søvne jeg husker omtrent ikke jeg har vært våken. Du sier at du kan pumpe masse melke etter du har ammet, kanskje den llille ikke får i seg den fete melke?
paulinen Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Slapp av. Du er ikke udugelig, og nurket er såpass lite ennå at det ikke er nødvending å stresse med sovingen. Få inn ammerutiner først. F. eks, så er det fullt mulig å la det gå 3 timer mellom hvert måltid. Da vil etterhvert babyen ta større måltider, og med 3 timers intervall kan du hvertfall få sovd litt. Søvn og slikt får man jobbe med siden. Husk at med spedbarn er man i en unntakstilstand og man trenger ikke å presse barnet inn i rutiner. Snuppa vår er 9 mnd og rutinene har kommet etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 nei kjære vene. dette går seg til. det er ganske tidlig. men tenk å trygg og sikker han føler seg. å så bra:) rutiner kommer. etter min mening så er du kjempe flink som full ammer. bruker god tid med han og....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå