mamma til en prinsesse Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Og går det greit å bruke en hel pakke tørrgjær når dt står en halv i oppskriften?
ana baroma Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Blir den hard kan det være for mye mel i for eks. I gjærbakst er det opp og ned hvor mye væske melet trenger, så det kan være greit å prøve seg litt fram til riktig konsistens. Ang mengden gjær, så er det litt opp og ned hva som er greit. Men jeg har da brukt mer enn oppskrifta og det har gått greit:) Medn det tryggeste er nok å følge det som står.
Sivalur Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 skulle gå greit med mer gjær tror jeg. du har nok for lite væske i forhold til det tørre, og så skal væsken være 50 grader når du bruker tørrgjær. og så må du kna leeenge (evt eltemaskin).
mamma til en prinsesse Skrevet 9. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2007 50 gradr? jeg har alltid tatt den testen på håndleddet. Trodde ikke det skulle være varmere jeg.....
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Du har nok for mye mel i tipper jeg. Prøv å ha i litt mindre neste gang. Gjærmengde skal ikke ha noen betydning.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Kan godt ha i litt varmere når du har tørrgjær ja:)
Sivalur Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 mener det står på tørrgjær pakken at det skal være 50 grader når det er tørrgjær. er det vanlig gjær fra kjøledisken, så skal det vel være kroppstemperatur.... trodde jeg hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå