Gå til innhold

Trenger svar på 2 ting om min uke gamle jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Hun flasser sånn/er tørr i huden på spesielt overkropp og føtter, er dette normalt og vil det gå seg til av seg selv?

-Hun spiser ca. hver 2 time, noen ganger oftere, spiser mellom 60 og 120 ml pr måltid. Virker så sulten hele tiden, men er dette normal mengde for en på hennes alder. Er ca 3100 g nå. Får kun flaske, mest MM og noe MME da jeg ikke produserer nok enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var også tørr i huden da hun var nyfødt. Jeg tror at det er huden som venner seg til å være i luft. Jeg gjorde ikke noe annet enn å ha olje i badevannet hennes. Det gikk over etter kort tid.

Når babyen er så liten som din skal du bare gi henne mat så ofte hun ønsker det. Jeg ga ikke flaske, så jeg vet ikke hvor mye hun spiste hver gang, men hun spiste ganske ofte til å begynne med.

Skrevet

Det at de er så tørr i huden går over ja, men det ser helt ekstremt ut når det står på... Husker jeg trodde ikke lillegutt kom til å ha noe hud igjen :) Man skal vel helst ikke smøre så mye, men kan ha olje i vannet når de skal bades.

Det med mengde mat kan jeg ikke hjelpe deg med desverre siden jeg ammet, og da får man jo ikke målt hvor mye som kommer ut :)

Lykke til!

Skrevet

For at melkeproduskjonen din skal gå opp må du la henne spise når hun vil, de 3 første ukene her spiste Leah omtrent hver halvtime døgnet rundt..og nå har jeg melk i massevis:)

Skrevet

Gutten min flasset mye, det gikk liksom en runde over hele kroppen, fra topp til tå og etter det var det over...så bare ha litt olje oppi vannet når du bader henne..trenger ikke noe mer..

La henne suge så ofte som du kan, for å få op melkeproduksjonen.

Min baby hang på meg nesten hele tida de förste 3-4 ukene og fikk pupp...

Har masse melk nå...

Lykke til! Gratulerer forresten:)

Skrevet

Takker for svar.....jeg pumper meg bare pga diverse problemer, så jeg orket ikke, men skal gi det en sjanse bare ting leger seg her....Jeg får bare pumpe ofte for å få opp produksjonen ytterligere, håpet er jo at hun kun får morsmelk!

Skrevet

Tørr hud er normalt. Smør henne med olje eller oljegele, det hjelper etter hvert. Unngå å bade for ofte, max. 2 ganger i uka og bruk olje i vannet.

- Nå gir jeg kun pupp, så jeg vet ikke hvor mye hun faktisk spiser. Men de har økedager innimellom for å øke produksjonen til mor og da spiser de veldig ofte, ca. hver 1,5 - 2. time. Jeg ville økt mengden i flaska og sett om det hjalp. Det skal stå veiledning på mme om mengde, men jeg tror ikke hun tar skade av å spise mer hvis hun er sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...