Lykkeliten på vei Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Jeg er plaget av atopisk eksem, og bør derfor ta litt sol om vinteren for å holde det nede. Hvordan er det med svangerskap og solarium? Blir det for varmt, noen som vet? Takker for svar!
Topp 10. Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Hei, jeg spurte jordmor om dette... og hun mente at det ikke var noe fare for babyen for moderat soling! Så jeg tok 10 min her og 10 min der... men hvis jeg følte magen ble varm så la jeg noe over!! Vi må huske på at de som bor i varmere strøk strutter med magen i sola, så det er nok ikke skummelt:) Nå som magen har begynt å bli stor er det ubehagelig å ligge på det harde underlaget så jeg får holde ut i 3 mnd uten soling for så bli lekker ijæn til påske:) Lykke til!!
Blå + en i magen Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Hei! Solarium skal ikke være skadelig for babyen. Det som kan skje, er bare at du kan få pigmentflekker i huden. Og det kan sitte i flere år, eller aldri forsvinne. En venninde av meg tok sol da hun gikk gravid, og endte brunflekket i ansiktet, og er lei seg for det nå. Men man merker vel det, om man tar litt og litt... Jeg har ikke tatt sol. Men føler meg såå bleik nå om høsten, seærlig etter å ha vært kvalm og kastet opp i 8 uker, så jeg skal prøve med bittelitt sol etterhvert tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå