Gå til innhold

Barnehage på besøk hos funksjonshemmede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er snakk om den minste gruppa som er mellom 11/2 til 2 år. Hva synes dere? Jeg skjønner ikke helt vitsen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns nok at de burde vært litt større for å få mer utbytte av det.

Ikke tvil om at barn har godt av å se og være sammen med funksjonshemmede, men som sagt syns de burde vært eldre.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg mener heller at de små kan rett og slett bli skremt.

Skrevet

hvorfor skal det være bestemt alder på å besøke funksjonshemmede? syns du ikke kløften er stor nok? om barnet ditt hadde vært funksjonshemmet, hadde du da syntes det var greit med ett slikt innlegg du nettopp skrev da?

Skrevet

Hadde det vært funksjonshemmede barn de besøkte hadde jeg ikke skrevet innlegget for å si det slik. Skjønner ikke hvor for barn skal besøke funksjonshemmede voksne. Uansett om mitt barn er funsksjonshemmed eller ikke.

Skrevet

Om så små barn blir skremt av mennesker som er annerledes enn gjennomsnittet, så tror jeg at barnet absolutt har godt av en tur for å bli kjent med mennesker som skiller seg ut.

Er det naturlig for barnehagen å dra rundt å besøke div folk på div institusjoner, så hadde jeg ikke reagert på at de besøker folk som er såkalt annerledes. Så lenge det er voksent og ansvarlig personale med.

..en liten ting.. Det er ikke naturlig for så små barn å ha fordommer.

Men med innstillingen din, så kommer du nok til å få barn med akkurat de samme fordommene som deg selv. Du for da håpe at ingen av de du er glad i ender opp med f.eks en funksjonshemning..

Skrevet

Kanskje de voksne funksjonshemmede har stor glede av å få besøk av barnehagen?

Trenger barna nødvendigvis å ha så stort utbytte av alt da? Ungene får en tur og de som får besøk får gleden av det!

Skrevet

Det er nesten som når småbarnsavdelingen besøker gamlehjemmet, min unge ble redd en gammel mann, men pytt....de er da mennesker. Uansett, så er det stor stas for de som får besøk:)

Skrevet

Du skjønner ikke helt vitsen med å gå på besøk?

Du burde nok komme deg litt mer ut.

Skrevet

Denne gruppa må være fin å starte med. De har ingen fordommer, de spør omde lurer på noe, og dersom de blir vant til å se andre mennesker enn bare "normale" fra de er små vil det kanskje gjøre dem litt mindre skeptiske som større.

Skrevet

Forresten lurer jeg på hva som legges i ordet funksjonshemmet. En som sitter å brøler i en rullestol?? (de bør forresten lære seg at det finnes slike mennesker også) Det kan likegodt være en med en liten skade i hofta som gjør at gåfunksjonen hans er hemmet.

Skrevet

Fordi barnehagen har enlov og en rammeplan man må jobbe ut i fra, denne er vid og også åpen forr tolkning.

Både i fagområdet *Etikk religion og filosofi og fagområdet Nærmiljø og samfunn kan man fint begrunne hvorfor en velger å la barna besøke funksjonshemmede!

Spør de i barnehagen hvorfor de velger å gjøre det da vel, så får du nok helt sikkert et godt begrunnet svar=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...