Gå til innhold

Quinny vogn. Noen som har erfaring med den?


Termin 061209

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på Quinny vogn. Noen som har det eller har hatt som har noen synspunkter på den. Jeg bor på landet og kjører ofte bil. Lurer på om den er tung, plass, er det plass til ullpose nedi, lett å legge sammen osv..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt meg Quinny Freestyle. Den er lettere enn en stor bagvogn, sportsdelen kan brukes begge veier, og så har den håndbremse - det var utslagsgivende for meg som har endel bratte bakker der jeg bor.

Jeg har liten bil (Toyota Yaris) og får den likevel inn i bagasjerommet (på høykant) - jeg må riktignok skyve frem baksetet, men dersom jeg tar av hjulene trenger jeg ikke det heller.

Testvinner på bilseter; Maxi Cosi, passer på understellet - bonus! Dersom vi skal på handletur trenger jeg altså ikke å ta med bagen, da kan jeg feste bilsetet på vogna istedenfor.

Nå har jeg riktignok ikke prøvd vogna i praksis enda, men tror jeg har gjort et godt kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Takk for svar! Det r den vogna jeg skal kjøpe også. Kjøpte du den brukt eller helt ny? Har du den med bag, sportsdel og bilsete? Hvor mye gav du for den? Har du den nye typen som kom etter 04? Er bagen veldig liten? Tror du jeg får plass til en ullpose i den? Er den tung?

 

Ha en fin lørdag:)

 

Hilsen februarmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kjøpte quinny til førstemann for snart to år siden, og er ikke noe fornøyd. bagen er veldig liten den går inn på midten, du må kjøpe egen pose som hører til bagen (ikke plass til noen annen), den er ustabil når du har på sportsvogn delen og dersom de ikke har forandret på måtte man legger den sammen er den tungvindt å legge sammen. Jeg synes den tar mye plass, for du må jo ta bagen av understellet for å få lagt den sammen. Jeg synes også at det var veldig stiv, liksom ingen gynging når du rugger på vogna. Det eneste jeg synes var veldig positivt med den var at maxi cosi kunne setttes på understellet. Vi hadde tenkt å bruke denne på nestemann som kommer også, men etter å ha brukt den til førstemann, kommer vi til å kjøpe simo duo til andremann som kommer i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt denne vognen med kun sportsdelen. nå som jeg er gravid igjen har jeg kjøpt bagen billig for å slippe å kjøpe ny vogn. synes bagen er veldig liten, men bortsett fra deg er jeg veldig fornøyd med vogna. kunne vært litt større kurv under, men...

jeg hadde en brio kombi før og var fornøyd med den også ,men den var så mye tyngre og mer klumpete. her føler jeg at jeg kan manøvrere meg litt mer som jeg vil. og dersom bagen blir fort liten kan man jo bare stuffe ungen ordentlig inn i sportsdelen med pose, og alt annet kos :-) pass på at ungen ikke sover i sportsdelen med sete vendt fra deg...hvis du har noe hengende på vogna da, kan den bikke bakover slik at vogna velter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips: hvis du har mulighet sparer du mye på den ved å kjøpe den i sverige.

Jeg vurderer faktisk å bestile den fra nettet gjennom en tante i sverige , da man kan få den grise billig fra eks. ebay.

Men har ikke helt klart for meg hvordan toll reglene til sverige er lenger ..så det må jeg jo sjekke opp :)

Uansett har jeg trillet gutten til en veninne som har quinny vogn...og den er kjempe god sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte ny vogn på tilbud; 3.598 for både sportsvogn og bag. Da fikk jeg omtrent bagen med på kjøpet. Ser at de kjører samme tilbudet nå fra 12.-24.11. på Barnas Hus-butikkene. Nå har de også tilbud på bilsetet til 999, så da må jeg nok få med meg det også, har ikke kjøpt det enda.

Bagen er ikke akkurat kjempestor, men jeg regner igrunnen ikke med å bruke den mer enn frem til sommeren. Når høsten kommer vil nok ungen sitte oppe og se ut, og ikke finne seg i å ligge i bagen likevel. Derfor synes jeg ikke det er noen vits i å bruke penger på en egen bagvogn, eks. Simo, selv om disse er større. De er jo noen kilo tyngre også. Tror de sa i butikken at Quinny veier 15-16 kg, mens bagvognene er over 20 kg.

Jeg har ikke kjøpt noen pose enda, har blitt anbefalt voksipose, men er redd det kan bli noe trangt i bagen. Heldigvis er det enda noen måneder igjen, selv om tida går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe ny vogn- hvorfor ikke gå for den nye Maxi cosi mura vogna? Fåes med både 3 og 4 hjul. Den har vi kjøpt, men har ikke fått testet den enda, da baby kommer i feb:) Det er en videreutvikling av quinny, med større bag, lett å legge sammen, tar liten plass, og virket veldig stødig:) Kan jo også bruke maxi cosi bilsete på denne vogna.

Legger med link til side, så kan du se:

http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/default.aspx?language=no-no

Lykke til med valg av vogn:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lyst på denne vogna, og har flere venner som har den. Men da jeg spurte om de var fornøyde fikk jeg samme svar av alle... De var bare sånn passe fornøyd, bagen er litt liten. Men det største problemet for meg er at absolutt alle har påpekt at vogna har tippet med barnet i! og det gjorde at jeg valgte en 4-hjulig i stedet!

Tar ingen sjanser med babyen altså!

Så det ble en emmaljunga city-jet med city.bag for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...