Gå til innhold

Fødselspermisjon, student+jobb (samme som på BIM-skravle...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan regner de ut fødselspenger når man har varierende inntekt, det vil si: 18% stilling+ringevikar som kan variere i lønn fra 4500-9000 brutto, alt etter hvor mye jeg jobber..får man kun for den faste %?

I tillegg til dette er jeg deltidsstudent i sykepleie (75%). Vi håper at jeg kan fullføre siste året og pappan ta gradert permisjon forutenom de ukene jeg MÅ ta.

Er enda tidlig (ikke termin før i juli-08), så jeg orker ikke begynne å ringe NAV enda, men kjekt å vite om noen har erfaring med slikt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hovedsak går man ut ifra siste mnd utbetaling. Men om den avviker mer enn 25 % fra gj.snittelig årsinntekt så blir det et sammensurium av de tre siste årene samt siste mnd.

De har en kalkulator på nav sine sider som er fin. Ellers står det detaljert forklart i folketrygdloven som du kan finne på www.lovdata.no

I tillegg har du jo krav på fødselsstipend fra lånekassen, dette har du krav på uavhengig av om du tar permisjon fra studiene eller ikke. Og de er heller ikke behovsprøvet slik at de msites ikke selv om du mottar permisjonspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...