Gentle Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Junior falt ned fra tripp-trapp-stolen i et uoppmerksomt øyeblikk fra meg Han fikk et kutt like under øyet. Det blødde til å begynne med. Jeg er nå redd for at han kan få arr. Noen som vet om hvordan sår gror? Skorpen falt av etter 4 dager. Nå synes et lite "hakk".
Tiriltutta Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 sønnen min datt mot bordkanten for en stund tilbake, og fikk et sår på kinnet (strek nedover). Det er fremdeles en synlig rød strek på kinnet, selv om skorpen har falt av for lenge siden. Regner med at den forsvinner etterhvert. Har jo hatt sår i ansiktet opp igjennom årene selv, og disse har jo blitt borte....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 min sønn datt med kinnet mot et tre i parken:-( fikk sår (strek bortover som blødde) der han falt. Kom noe bark el jord inn i såret, men jeg renset det med en gang. Dette var i sommer, og det ble ikke noe arr. Vistes en stund etterpå, men nå ser jeg ikke noe:-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Hm, gutten vår falt og slo et lite kutt på ca 6-7 mm på kinnet da han var 1 år. Det ble ikke sydd og det angrer jeg på... Han har fremdeles et hakk i kinnet, nå er han 12 år.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 tror ikke de syr, men taper sånne sår. Var det et dypt kutt?
Gentle Skrevet 10. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2007 hmmm, vel ikke så dypt, tror jeg. Jeg føler meg dessverre ikke kompetent til å vurdere heller. - jeg ringte legevakten, men de ville jo ikke si noe over telefon. og så hadde vi en times biltur dit, så vi tapet såret istedet. Angrer litt på det nå. I går så det litt bedre ut, la nytt plaster, idag har jeg ikke sett etter.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 hvis et sårs om er grodd blir kloret opp igjen og skorpen detter av, kan det være at man får arr. men kan være lurt å smøre på litt zink for å forebygge dette.
Gentle Skrevet 12. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2007 Tok opp plateret i går og det så kjempefint ut. Har vært hos lege i dag og det viste seg at det var litt betent. Legen sa at såret må stelles hver dag med fucidin og nytt plaster type steri strip legges på hver dag. Anbefaler alle som opplever noe slikt og er i tvil om å ta bryet med å reise til legevakt. Det er bedre med en tur for mye enn en for lite!!!
mamsen&lillegutt Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Vår gamleste ble bitt i ansiktet av en annen unge i bhg for mange år siden. Det hadde ikke gått hull på huden- men ble et skikkelig "blåmerke" som ikke gikk bort. Etter en lang, lang stund (kanskje halvt år eller noe) nevne jeg på dette til homeopaten vi går til- fikk noe homepoatimedisin, og merket ble borte. Kanskje et tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå