Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Det er litt for enkelt å si at det går bra. Begge deler er spekemat, og spekemat er ikke i utgangspunktet varmebehandlet, og således skal man være forsiktig med det. Imidlertid kan man spise det meste av spekemat her i Norge, bare hold deg unna det som har gått ut på dato eller som kommer fra pakker som har vært åpne lenge. Men såkalte "nisjoeprodukter" - sånne gårdsprodukter og mer uspesifiserte typer spekemat, herunder fra utlandet - frarådes man å spise. Det er ikke bare toxoplasmose som finnes i rått kjøtt, også listeria, og listeria forsvinner kun ved varmebehandling (ikke ved frysing).
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Mye "meninger" om dette, men dersom du er intresert i å vite fakta, så sjekk matportalen.no. Her finner du alt du trenger å vite om mat i svangerskapet
#Aurora har tre gutter# Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Spiste litt saltpølse i mitt siste svangersakp.Tok ingen skade det.No er det jo veldig mange meninger om og spise det og det.Men jeg gjør det jeg vil og synes er det beste.
Smurfe-mamma Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Min jordmor sa til meg at om jeg ikke var blitt dårlig av det hittil i svangerskapet (er i uke 23 og lever på salami) så gikk det veldig bra...
2hærligegutter Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Jeg fikk beskjed av legen min at spekemat laget i norge er ganske trygt, spesielt etter e-coli skandalen. Han sa også det at spekepølser i norge blir varmebehandlet, og enda mer så etter e-coli saken. Jeg leste på mat portalen at hvis man dypfryser saltpølsa (under -18) i et parr døgn skal det være trygt å spise. Spiser dette nesten hver dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå