Gå til innhold

Det å kjenne liv.. hvor på magen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 19 nå, og tror kanskje jeg har begynt å kjenne bittelitt liv. Det kiler liksom litt nederst i magen når jeg sitter fremoverbøyd. Ganske langt ned på magen. Kjenner det ikke hele tiden, men nå og da. Synes kanskje det er litt mer nå enn det det var for noen dager siden.

Er det nederst på magen vi skal kjenne dette elelr er det høyere opp ved navelen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok liv du kjenner da ja! :)

r der jeg kjenner det oftest også og har kjent det der hee tiden og jeg er 25+1 idag! :)

Skrevet

kommer vel helt ann på hvordan baby ligger. ligger den med hode oppe kjenner du vel spark nede og motsatt. Jeg kjenner det forsjellige plasser, men kjenner det best når føttene er oppe ved navlen, da kjenner jeg det utvendig å. Ligger den ned med føttene er det mere "inni der" jeg kjenner d;)

Skrevet

Tidlig i svangerskapet er livmora ganske liten, og den vokser oppover fra skambeinet. Det er derfor naturlig at man kjenner liv nederst i magen, der livmora til en hver tid er. I uke 19 har livmoras størrelse blitt omtrent sånn at den rekker opp til navlen. Dermed kan du kjenne kiling helt opp til navlen nå. Om noen uker er livmora blitt litt større, og da kan du kanskje kjenne bevegelsene også enda lenger oppe. Osv, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...