Gå til innhold

Bilbelte for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt å ta lappen, og kjørelæreren min sa at det er mulig å leie bilbelte for gravide-hun trodde på helsestasjonen, men der visste de ingenting. Noen som vet om og hvor man evt kan leie et sånt belte i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag har kjøpt. Selger på babyutstyrsbutikker som selger barneseter

Skrevet

Tror du kan leie på babyshop, men koster ikke all verden å kjøpe et selv heller... (ca 300,-kr). Aner ikke hva det koster å leie.

Skrevet

Ja det kostet jo ikke allverden å kjøpe, da gjør jeg nok det. Ikke så fristende å bruke magen som air-bag!!! Takk for svar.

Skrevet

Jeg tar også lappen for tiden, men kjøreskolelæreren min sa at det ikke var nødvendig med bilbelte for gravide. Det var bare å legge nederste bånd på bilbeltet bak ryggen i stedet for over magen.

Skrevet

Jeg har kjøpt bilbelte for gravide og anbefaler det absolutt videre :-) Det er mye mer behagelig for magen, og så føler jeg meg trygg på at jeg sitter fast uten å skade ungen hvis det skulle skje noe! Det kan ihvertfall ikke skade!

Kostet litt over 300, merket heter Besafe.

Skrevet

Trur det viktige er at bilbeltet er godt plassert nedom magen, altså på hoftebeina. Slik er det til vanleg og. Det er kanskje meir behageleg med besafe, eg vurderer å kjøpe det. Men å plassere nederste del av bilbelte bak på ryggen kan då umogleg vere bra? Då sit ein jo ikkje fast?

Skrevet

Hva slags kjørelærer sier at man skal ha beltet slik?? Jeg ble helt sjokka jeg nå.. Hadde aldri satt min fot på et sted som det igjen, han kan umulig være trygg å lære av.

Trygg Trafikk sier at det ikke har noen forskjell så lenge man klarer å dra nederste beltet nedenfor magen. Jeg sliter med dette og det er enda værre om man ikke har så mye mage. Derfor bruker jeg dette beltet. Om man får en bråbrems vil jo beltet stramme akkurat over magen og uansett hva TT sier, så kan det umulig være bra.

I Oslo har de vært fall beltet hos Rudo, det var der jeg kjøpte mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...