Gå til innhold

Hvor langt?hvor lei?hvor spent?og hvordan henger den??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ja ruller da inn i min 31 uke.. har vert små kvalm med oppkast siden uke 6, og kvalmen ga seg i uke 18-20 men fortsatte med oppkast ved lukter og rare ting..

Så beg og bli litt lei av lie energi og oppkast..hmmm

Beg og kjenne spenningen da jeg tenker på at det kun er 7uker igjen og jobbe..snart 6...væææ

ingen vei tilbake nå...he he

også alle disse festlige komentarer som folk finner på og si..

*Jøss så SVÆR du er denne gangen(faktisk mindre enn sist)

*Ha ha har du fått sånn hengebuk mage du da, fikk jeg også og ble aldri kvitt den

*Herregud hadde jeg fått strekkmerker hadde jeg dødd altså, har du det eller?

*Jeg skal hvertfall være gift før jeg får barn, gjøre det på den riktige måten liksom

*Jeg skal føde uten noe smertestillinde, det har Jeg bestemt meg for, ikke att jeg har lyst på noe barn enda da..

*Blir man liksom veldig pløsete i ansiktet sånn på slutten eller?

*Huff har du fått så mye vann i bena du da, akkurat som låra går rett i skoa på deg jo..

*Tenk på de som kjøper svart og hvit vogn da, herregud og fantasiløst...åå skulle du ha det..

He he sleng dere på....og få det ut..he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil henge seg på?

Skrevet

Jeg er nå kommet i uke 39, og har termin om 14 dager. :-)

Har hatt murringer og vonde kynnere i de siste dagene nå.. så håper det blir noe snart :-)

Skrevet

åå så nære mål..får håpe d skjer noe ja..

masse lykke til;-)

Skrevet

Jeg også skal bli mamma i janaur til nr. 2 :-) Er i uke 32 nå og det nærmer seg. Har hatt et fint og problemsfritt svangerskap frem til rundt uke 28, da jeg hadde tre blødninger i løpet av noen uker. Har i tillegg ikke fått til ordentlig nattesøvn den siste måned og kombinert med litt for mye stress på jobben, er jeg nå blitt sykemeldt for noen uker. Deilig å få litt ro og tid til å forberede ankomst av nr. 2. jeg må innrømme at jeg ikek har tenkt noe særlig på hverken graviditet eller baby denne gangen med full jobb, en 3 åring som krever sitt og en mann som jobber alt for mye.

Og jo da, her kommer det også kommentarer om magen - jeg ser vist sprekkeferdig ut i følge andre, men jeg har kun lagt på meg 7 kg så langt, så jeg synes faktisk ikke det er så ille selv. Men alt er vel på magen for bakfra går det ikke an å se at jeg er gravid.

Ellers er det jo mage kommetarer som det er nyttesløst å tilbakevise, f.eks.

"Ja, du sliter vel med ryggen nå" (Nei, dert gjør jeg ikke)

"Ja, det begynner vel å bli tungt nå" (det synes jeg fakltisk ikke - gjør omtrent det samme som jeg gjorde før og føler meg i fin form)

Det er ikke annet å gjøre enn å overhøre :-)

Skrevet

Jeg har termin 7 januar, jeg er 31+6 idag

Jeg er dritt lei gleder meg så til å bli ferdig

Har hatt ett vanskelig svangerskap, det begynte med hyperemesis så jeg gikk ned 15kg de første månedene.

Så var det fæle bekken smerter fra uke 18 allerede :( sliter nå med skikkelig bekkenløsning og stiv rygg.

Og pga hun er så svært aktiv inni magen spyr jeg ofte i det siste :(

"du har magen fortsatt ja, trodde ikke du skulle beholde"

hva slags kommentar er det :S :( selvfølgelig skulle jeg beholde!

"oj så liten mage du har til å nesten være ferdig da"

"har du slanket deg du ser så mye tynnere ut"

"du begynner vel å bli lei nå?"

"rompa di har blitt større ser jeg"

"er ikke bare magen som vokser ser jeg"

ja *arg vet at puppene mine er noen digre meloner

Skrevet

Uke 37 + 1 med tvillinger. Får igangsetting om 6 dager, og det hjelper kraftig på motivasjonen. Alt er tungt nå, og har mye vondt pga bekkenløsning. Glad for at begge barna har fin vekt, dvs snart 3 kg hver, men det er jammen litt å bære på også, sammen med to morkaker, to fostersekker med vann og sånt... Håper jo egentlig det kan starte av seg selv. Hatt mye vonde kynnere den siste uka, så de gjør seg nok klare til å komme ut. Veldig veldig spent. Har to barn fra før, men de er store (8 og 13), så det er lenge siden jeg har hatt baby. Og nå skal jeg ha to guttebabyer.. blir nok artig. Egentlig mest spent på om de er veldig like (de er toeggede), hvor fort de utvikler en relasjon til hverandre, og det å amme to barn samtidig. Får mange kommentarer om magen, enten "oj oj, så svær", eller "du er ikke SÅ svær da" (de forventer visst elefantsize når det er to)

Lykke til videre,alle sammen. Bra vi har et positivt mål :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...