Gå til innhold

hjertesukk ang. fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Var til min fastlege i dag. Er 38 uker på vei, og skal ikke til kontroll før om 4 uker hvis jeg ikke har født da. Trodde det var vanlig med flere kontroller nå mot slutten, evt. bli henvist til kontroll på sykehuset om man ikke har født...... Hvor mange kontroller har dere? Og hvor foregår kontrollene? Synes det er litt slapt av min fastlege selv om jeg ikke har noen spesielle plager!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist hadde jeg time i uke 38 og igjen i uke 40;-)

Men ringte legen fra badekaret på føden og avbestilte timen..he he

Skrevet

Så vidt jeg har forstått skal det være hyppigere kontroller enn månedlig den siste tiden. Jeg hadde nok ikke slått meg til ro med dette. Dersom du ikke ønsker å ta kontakt med fastlegen for en raskere time så kan du jo kanskje få en hos jordmor i stedet?

Skrevet

har hatt kontroll en gang i uken siste 4 ukene enda jeg er 3 gangsfødende

Skrevet

Det synes jeg hørtes rart ut! Ville ringt han opp å hørt om han mente alvor hehe! Det er jo meningen man skal gå oftere til kontroll mot slutten. Å hva pokker er vitsen med å sette opp time når du i utgangspunktet helst skal ha født?? Kan være han bare har blingset litt på papiret sett feil på ukene eler noe? det gjør min stadig!

Skrevet

Hei. Tror ikke han har blingset nei, for han sa at innen den tid har jeg jo født. Så jeg spurte ettertrykkelig om jeg ikke skulle ha noen flere kontroller, men nei da. Spurte også om hvordan jeg skulle forholde meg til evt. overtid, og om overtidskontroll på sykehuset, men fikk kun kontroll til min egen fastlege, som om han kan gjøre noe??? Synes han kunne ha ordnet med en time til overtid på sykhuset etter en uke jeg. Sånn i alle fall, så hadde jeg vist at jeg slipper å vente til 14 dager over for å komme til fastlegen for så å bli henvist til igangsetting.Tror jeg selv tar kontakt med sykhuset etter en uke på overtid, eller får fastlegen til å henvise meg når den tid kommer. Håper å føde før det blir aktuelt. Men synes fremdeles det er litt rart.

Skrevet

Jeg har gått en gang i mnd, annenhvert til lege og jm. Den siste mnd nå skal jeg både til lege og jm.

Skrevet

Enig med du - veldig slapt av fastlege. Har hørt man skal til fastlege pga blodprøver, urinprøver etc hver 14 dag siste 4 uker for det er nå det er størst sjans for å få sv forgiftning etc. Ikke for å skremme altså! Har selv 4 uker igjen idag og skal til fastlege etterpå - får se hvilken melding jeg får. Har jo bare vært hos lege to ganger tidligere fordi det kun har vært vikarer og vanskelig å få time. Har ikke godt inntrykk av helsevesenet!

Spør om du kan ta prøver etc på fødeavd om to uker istedet:-) Lykke til!

Skrevet

Jeg begynner og gå hver 14 dag til fast lege.Jeg er nå i uke 29.har ingen komplikasjoner.Kun bekken løsning som er på bedring.Har fått timer frem til uke 40.de siste fire ukene skal jeg gå 1 gang i uka.Jeg benytter meg ikke av jordmor, men dette er fast prosedyre hos min kvinnelige (dyktige) fastlege.Får også beskjed om hvis det skulle være noe må jeg bare kontakte henne.Virker ut på meg at legen din hiver siste etappe av svangerskapet over på andre andre fagfolk.Lykke til ihvertfall med resten av tiden frem til fødselen.

Skrevet

Jeg går kun til jordmor - har bare vært hos legen på aller første kontroll i uke 10 og 2 ggr kun rett inn og ut igjen for å få 50% sykemld.

Siste to mnd har jeg gått hver 3. uke til jordmor, og etter neste gang da jeg er 36 fullgåtte uker så vet jeg ikke hvor ofte jeg kommer til å gå.

Synes det virker som det er veldig individuelt hvem man går til og hvor ofte osv. Får ulike svar etter hvem man spør om hvor ofte man bør gå. Og det beste svaret er nok at du bør gå jevnlig, og ofte nok til at du føler deg trygg og godt ivaretatt. Det virker det ikke som du føler nå, og selv ville jeg nok tatt kontakt med mitt fødested når terminen var der og fått avtalt en kontrolltime/overtidstime. Men så varierer det jo hvor lett det er å komme til alle steder da...

Lykke til!

Skrevet

Siste oppdattering angående fastlegen min............

I dag ringte sekreteren hans, og sa at de hadde satt meg opp på time om fredagen, altså 1 uke etter forrige kontroll. Han hadde vel ombestemt seg, eller lest retningslinjene...........

Skrevet

Jeg er i uke 38, har den siste tiden vært 2 uker mellom kontroll, men nå er det bare en og en halv uke mellom kontrollene, selv om alt ser bra ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...