tutmamma Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Sønnen (9) min datt på vei hjem fra skolen og slo en bit av fortanna. Tannlegen har fylt i den biten som mangler og har vært flere ganger for å sjekke om tanna er ok. Tannlegen sier at dette er en trygdesak, at så lenge det skjedde i skolesammenheng så er det trygdekontoret som skal dekke evt utgifter han måtte ha på det videre i livet. Det sa lærer på skolen også. Saken er meldt inn, og nå fikk jeg nettopp meldig fra nav om at det er avslått med begrunnelse i at det ikke skjedde i skoletiden. Det som skjer før og etter skoletid dekkes ikke, selv om det er i skolesammenheng. Hvordan kan det ha seg at både lærer og tannlege tar feil? Er det kommet nye regler for dette nå?
Inga Bling Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Skolens forsikringer gjelder på ungene også på vei til og fra skolen, så her ville jeg tatt en runde til med nav.
tutmamma Skrevet 9. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2007 I brevet fra nav refererer de til en paragraf...så jeg vet ikke om jeg har så mye å stille opp med. Men alle sier jo at så lenge det er i skolesammenheng så er det trygdesak... Jeg skal prøve å høre med dem.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Gå inn og sjekk lovverket selv... så kan du slå i bordet tilbake til de, dersom de gjør seg vrange.. noe nav innimellom gjør....
Gjest Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Jeg tror at NAV har som prinsipp å avslå alle saker første gangen de kommer inn... ;P Prøv igjen, reglene er som de er selv om saksbehandleren ikke er oppdatert...
Kamomille Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 det er ikke riktig! I forholdt til en yrkesskade (regner med at det er det det er snakk om her), så for man bare godkjent skaden dersom den skjer i skoletiden! Men det er IKKE det samme som å si at man ikke er dekket av skolens forsikring. det er en helt annen sak, og det er godt mulig dere er dekket av denne forsikringen. Ta kontakt med kommunen og hør med de. det er kommunen som ahr ansvaret for forsikringen av skolebarn, og denne forsikringen kan variere fra kommune til kommune
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå