Gå til innhold

80% eller 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva velger dere av permisjonstiden??? jeg syntes det er så utrolig vanskelig, og jeg må jo snart finne det ut fordi NAV savna permisjonssøknads papirene og de må man jo fylle ut det på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi velger 100%!

Trodde egentlig at vi skulle velge 80%, men da vi fant ut at mannen får samme utbetalingsprosent som mammaen, så ble det plutselig annerledes!

Får jo kombinere permisjonstiden med ferien til neste år+ 2 uker overført fra dette året, så da blir det ikke så innfernalsk ille allikevel! :)

Skrevet

Tror jeg også velger 100%, fordi man får mindre utbetalt totalt ved å velge 80%. Kommer likevel til å være hjemme minst 1 år, trolig 1 1/2 år til vi får barnehageplass. Setter av litt penger hver måned de første månedene, slik at jeg bare bruker 80%, selv om jeg får utbetalt 100%.

Du kan selv regne ut hva du taper på 80 % slik:

Ta årslønna du har i dag. Del denne på 52 uker (1 år). Multipliser med 44 (100% i 44 uker). Noter beløpet. Gjør det samme en gang til, men multipliser med 54 og deretter med 0,8 (= 80%). Sjekk differansen. Dette blir omtrent riktig, men husk at mannens inntekt legges til grunn de ukene han har permisjon, slik at tjener han mer enn deg, taper du enda mer på å ta 80 %.

Du har uansett krav på inntil 1 år utvidet permisjon uten lønn, slik at du kan selv bestemme å være hjemme lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...