Gå til innhold

Marte og tulla

tresøtesmå-torødogenblå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg søkte på nicket mitt og så at du hadde stilt et spm.

Ja, jeg synes du skulle hatt dobbelt betalt, iallfall mer enn "noen kr" ekstra. Det kommer litt an på om du må gjøre dobbel jobb, da selvsagt. Må du feks ha ansvar for både gutten "din" og en klasse samtidig, bør du få dobbel lønn. Om jeg har ansvar for to klasser, skal jeg ha dobbelt betalt. (Ikke overalt det blir praktisert).

Blir du derimot tatt bort fra gutten og inn i en annen klasse, holder det kanskje med mellomlegg.

Som lærer har jo jeg fast lønn, og faste timer. Vikartimer blir da i en tid hvor jeg ellers skulle ha gjort forberedelser eller etterarbeid, og dette må jeg jo da gjøre en annen tid. Det blir jo litt annerledes for deg, om du "bare" får en annen oppgave den tiden. Men husk at en undervisningstime for en lærer er ca 1,5 klokketime. Så dermed skal du i tillegg til å få høyere timebetaling få ekstra for den tiden. som er utover selve den tiden du er i klasserommet.

Ble litt rotete dette, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så plutselig at du var her, så jeg dytter denne...

Skrevet

Hei igjen...:)

Tror jeg skjønner hva du mener ja, men tror ikke det fungere slik der jeg er. Mener å ha hørt at jeg får betalt for en klokketime for hver skoletime. Har også forstått at jeg kun får "noen kroner ekstre" for disse timene. Nå er jeg litt i andre klasser,men de fleste av mine vikartimer har jeg i klassen hvor denne gutten er. Får ikke tid til å planlegge da de fleste timene allerede er planlagt, noe som passer meg veldig bra.

Takk for at du tok deg tid til å svare meg hvertfall! Blir nok ikke brukt så mye som vikar fremover, da han jeg går med ikke har det så greit for tiden. Men er uansett greit å ha prøvd det synes jeg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...