Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Gutten min på 5 mnd sover så korte økter, maks 2.5 time, som oftest bare 1.5 time i strekk om natta. Han må vugges eller ammes i søvn. Dette har holdt på siden han var cirka 2mnd. Jeg er så sliten. Har tenkt at jeg ikke orker å amme mer, da kan jeg få avlastning om natta. Han får to grøtmåltider om dagen, men har ikke kommet helt opp i fulle porsjoner enda da. Tror det er tenner på gang nå, så kan ikke bare la han skrike heller, for jeg tror han har en del ubehag nå. Uff, ikke mye som kan hjelpe oss, jeg vet, men måtte bare få det ut....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Hadde det akuratt slik som deg med min første og sluttet å nattamme i 6-7 mnd's alderen, men det var virkelig da helvete startet hos oss.. Før da var det bare slitsomt, men han sovnet ihvertfall etter hver amming så jeg fikk noe søvn.. Da vi kuttet ut amminga sov han ikke.. hylte hysterisk hver eneste natt i flere timer i ett år... Nå er han snart tre og sover stort sett godt om natta.. Når barna er slik har det ikke noe med maten å gjøre. Uansett hvor mange måltider de får om dagen så handler det ikke om sult. Det er derfor de sier at grøt hjelper kun på nattesøvnen i 50% av tilfellene... Har desverre ingen gode råd.. har en liten en nå og jeg vurderer å nattamme til han er ett år framfor å slutte...
crissi Eline og Lillebror 29.5 Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Høres slitsomt ut ja.. forstår godt at du er sliten, men dersom du fortsetter å amme har du i allefall noe som "virker" når han er urolig. prøv å sove på dagen når gutten sover. la pappan sove med gutten på et annet rom noen netter åsså bærer han gutten inn til deg for amming. Det kan hende han sover lengre perioder dersom puppen forsvinner ut av rommet også.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 tusen takk for gode råd og svar=) HI
*panama* med to søte små Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Hos oss så ble det bedre..) Men jeg vil ikke råde deg til å slutte og amme da. Men sånn var det her: Gikk 4 timer mellom måltidene på dagtid,men våknet oftere og oftere på natten( 4,5 mnd) Så tenkte jeg at jeg skulle gi han en flaske med mme på natten bare for og se og da sov han i 7 timer etterpå;o) Men du kan jo prøve og pumpe ut og gi han mm på flaske på natten,slik at du ser at han får i seg skikkelig..Mange som sovner ved puppen slik at de ikke spiser seg skikkelig mette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå