Gå til innhold

Dere som har permisjon, hvor mye gjør dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med to barn, ei på snart 8mnd og ei på snart 3 1/2 år. Hun eldste går i barnehagen 4-5t, 3 dager i uken.

Det er kun jeg som "holder" hjemme. Vasker klær/hus, støvsuger, lager middag, rydder etter middag, tørker støv, vanner blomster, ja alt som man må gjøre. Itillegg pusser jeg litt opp, maler og beiser både vegger og møbler, som blir så gode som nye.

Middagene prøver jeg å gjøre varierte og spennende ettersom jeg har en mann som fort blir matlei. Igår for eksempel lagde jeg pasta carbonara med focaccia brød. Lagde brødet selv, og med pastaen fulgte sopp, rød/grønn paprika, rødløk, og skinke.Hadde nykvernet pepper og parmesan til. Det ble skikkelig nam.

Alle middagene er selvfølgelig ikke så omfattende, men middagslagingen tar fort en time iallefall, med alle forberedelser med grønnsaker etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

moa er 3 år og malin 9 mnd. begge går hjemme

jeg rydder og vasker, er stort sett bare jeg som gjør husarbeid her.

vi baker, maler, leker med leire, trolldeig, er litt ute, leker, leser, synger, danser, går i åpen barnehage, lager mat. synes dagene flyr jeg

Skrevet

jeg forbereder og lager middag. Gjør det daglige husarbeidet som å vaske klær, støvsuge osv. Rydding etter middag + rydding etter ungen på kvelden osv deler vi selvsagt på. Bytter på å rydde etter middag; den ene rydder mens den andre leger/går tur med ungene.

Større ting som vindusvask, bilvask, storhandling osv deler vi på.

Skrevet

jeg rydder hus,vasker klær og lager middag. hans oppgaver er å ta ut bosset, og gå ned i veien med det hver søndag kveld. syns det er greit. men nå når jeg begynner å jobbe får han vær så god ta i et tak ellers også

Skrevet

an støvsuger og vanner blomster, ellers gjør jeg alt. mn i går mens jeg var på kurs hadde han shinet hele leiligheten og tatt alle småting som jeg aldri får gjort. ryddet i skap osv. pluss at han hadde laget mossaka til kvelds! jeg ble sååååå glad!

Skrevet

Når sambo er i nordsjøen må jeg jo ta alt, men når han går på skole eller har fri deler vi mesteparten. Jeg gjør nok litt mer enn ham. Maten er det jeg som lager, og jeg lager mesteparten fra bunn av. (Liker ikke posemat). Jeg har permisjon fra jobben for å passe barn jeg, ikke for å gjøre husarbeid hele dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...