Gå til innhold

Kan tenner plage babyen kun på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøvde nattavvending på vår lille sønn på 9 mndr her en natt. Han pleier å våkna et par ganger for mat.

Første gang han våkna sovna han igjen ved hjelp av pappa, men andre gangen ble det litt skriking før mamman var så dum at hun ga han mat.

Nettene etterpå har vært grusomme! Han våkner kort tid etter han har sovnet og skriker så sårt som han aldri gjør. De siste nettene har han våknet sikkert hver halvtime.

Han har i tillegg fått litt rennene nese, men sist han var litt forkjølt hadde han ikke problemer med å sove av den grunn og da var forkjølelsen verre enn nå.

Så jeg stusser da også på om det kan være tenner. Men kan tenner gjøre vondt mest på natta? Han er nemlig veldig blid på dagtid!

Noen med teorier om hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg tror det. Tenk deg selv med tannverk. Vanskelig å overse når man skal slappe av og sove. Dessuten virker det på min sønn som at det blir vondere når trykket blir anderledes, altså at hodet er "ned", om du forstår hva jeg mener. En pute har hjulpet oss mot hoste, tett nese og tannverk.... + dentinox da selvfølgelig!

Skrevet

prøv å hev sengen slik at hodedelen er litt høyere

Skrevet

AKKURAT samme som her. Har vært sann i tre netter nå. Sovner til vanlig tid, men så våkner hun etter en time,og holder det gående resten av dagen. Og gråter skikkelig, helt annen gråt en hun noengang har grått før. Er helt utrøstelig. Har vurdert å ta henne til legen jeg, men det kan kanskje være tenner her og. Hun er fem og en halv. mnd da.

Men om dagen er hun altså blid som ei sol- men sover ikke så mye som hun bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...