pimpernell Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Blande mme med kaldt kokt vann, la det stå i kjøleskapet, for senere å varme hele sulamitten i micro...??? Har hørt så mye om at man ikke skal varme opp melk, men gjelds det når melka ikke har vært varm en gang før? Har også hørt at microbølgene kan drepe næringsstoffene...??
venter bolle nr 2 Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 mme skal ikke varmes på nytt igjen, uansett om du hadde i blandinga i kaldt kokt vann, Da ville jeg heller ha hatt kald kokt vann i kjøleskapet, varmet opp vannet til rett temp, så hatt i pulver.. tar jo ikke noe lengre tid! det jeg har gjort noen ganger som går fort er å la ferdigkokt vann stå i vannkokeren, så når hun skal ha melk, setter jeg på vannkokeren i noen sek, da er det perf temp, og så heller jeg det i flaska og så måler jeg pulver, rist, og voila =) tar ca 20 sek!!!!!!!!
pimpernell Skrevet 9. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2007 Hørtes lurt ut! Takk for tipset!
Alba44 Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Virker som det er delte meninger om dette. Noen sier det er ok å ha ferdig mme i kjøleskapet for å varme senere, mens f.eks. Nestle som produserer nan sier man skal lage melken for hvert måltid. Jeg tilbereder til hvert måltid. Syns det fungerer veldig greit. Enten lager jeg av kokt vann på termos, eller så har jeg avkjølt kokt vann i kjøleskapet som jeg varmer med vannbad eller i mikroen. Fungerer veldig greit.
aanonym Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Jeg lager ferdig nattmåltiden før jeg legger meg, avkjøler og setter i kjøleskap. På natta putter jeg flaska et øyeblikk i microen. Funker fint, har gjort det med to barn.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Jeg har de små boksene fra tupiware som jeg har pulverer i og så har jeg kokt opp vann på morgenen i 5 flasker for det er det han skal ha. nårt han er sulten varmer jeg vannet og tar pulveret som er ferdig porsjonert oppi når vannet er varmt...fiks ferdig på null komma niks....
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Jeg tror det henger igjen fra gamle dager, mange får feilinformasjon fra barselavdelingen som har gjort dette i alle år og ikke kan skjønne hvorfor det "plutselig nå" skal være farlig. Men ting forandrer seg, nå vet man mer enn man gjorde før. Det gjelder jo også mange andre ting som bilstoler, sykkelhjelm etc. Når vi vet det vi vet i dag, så ser jeg ingen grunn til å sjanse med noe som kan være farlig for babyen, selv om det har gått bra med mange i tidligere år. Bare synd at det fortsatt er folk (gjerne helsesøster og jordmor som man jo stoler på) som lærer bort at det er greit å lage en hel mugge med mme og varme opp i porsjoner enda, synes de burde oppdatere seg litt. Les for øvrig på flaskeposten.org. Flott side med mange bra tips :-)
pimpernell Skrevet 9. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2007 Den egentlige grunnen til at jeg spør, er fordi noen her inne sa at de gjorde det på den måten for å unngå gulping... Tror hun mente at når melka hadde stådd litt så løste den seg bedre opp...? Lillegutt er veldig plaga med gulping sjøh Men jeg tror jeg fortsetter å tilberede som før...med vann på flaske i kjøleskapet.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Aaah, skjønner. Har samme problem her, og hun gulpet like mye da jeg ga mm på flaske som når vi gikk over til mme. Har også prøvd mye forskjellig, men min konklusjon er at noen babyer bare gulper mer dessverre. Mitt tips er; ha alltid med et ekstra skift ;-)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 jeg lagde også ferdig flaske som jeg hadde til natten. Ellers mikset jeg til hver gang. Det at næringstoffene blir ødelagt stemmer ikke.Det gjelder bare mm.
pimpernell Skrevet 9. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2007 Hehe, ja har jo det! Han gulpa nesten ingenting før, men har begynt med det for ca 1 mnd siden. Nå gulper han kjempemasse! Litt rart siden han er over 5 mnd, og det nå er vanlig at det avtar, ikke øker!?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Det er greit å gjøre edt sånn som du gjør HI. Hvis du blander pulveret i kaldt kokt vann så har jo ikke melkepulveret vært varmet opp! Det er melka som ikke skal varmes flere ganger. det har jo ikke noe å si om vannet har vært kokt for så å bli kjølt ned. det blir jo det samme som hun førster foreslår egentlig........... Gutten min er snart 9 mnd og får mme på kvelden. Da blander jeg pulveret i kaldt vann og varmer til passe temp i mikro. Eller blander kokt vann og kaldt vann til passe temp... Vannet trenger ikke være kokt så lenge barnet ikke er veldig lite.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Hun blander det jo med kaldt vann ikke ned varmt vann......
pimpernell Skrevet 9. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. november 2007 Ja, det var det jeg og tenkte... at det ikke har noe å si når man blander i kaldt vann... Men det er tydeligvis delte meninger om dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå