Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det for dere å komme dere i etterkant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veeeldig individuelt, men den første uken hadde jeg vondt i magen. Problemer med å reise meg opp i senga. Klarte ikke å ligge på siden kun på ryggen. Klarte heller ikke å rette ryggen skikkelig opp når jeg stod, følte det "reiv" i såret. au au. Men hvordan folk opplever ettertiden av ett keisersnitt er nok ganske forskjellig ja.

Skal du ha keisersnitt nå? Hvorfor?

Skrevet

Vet ikke om det blir keisersnitt enda, men det er mulig. Og det er mulig at jeg får valget selv om jeg vil ha det eller ikke. Så da prøver jeg å finne ut litt mer om det så jeg vet hva jeg eventuelt velger eller velger bort :-)

Skrevet

hei, jeg har hatt kun gode opplevelser med keisersnitt, første gangen ble jeg veldig skuffet over å ikke få føde normalt, men det var en fin følelse uansett. Hoppet opp av sengen kun noen timer etterpå, mens mange av de som hadde født normalt, hadde kraftge smerter i underlivet, og klarte knapt å gå å tisse( etter klipping og sying).

Selvfølgelig skal man føde normalt hvis man kan det, men hvis ikke så er det ett godt alternativ. Jeg skal ha mitt tredje keisersnitt til sommerern.

Skrevet

Jeg hadde et planlgt KS for snart 2 år siden. Tror jeg var veldig heldig, for jeg hadde ikke smerter i etterkant (tok smertestillende selvfølgelig), jeg var bare støl i magen.

Følte meg i normal form igjen en uke etter fødselen.

Som hun over sier så er nok dette veldig individuellt. Jeg syns at KS var en veldig behagelig måte å føde på, andre syns det er grusomt i ettertid. Det er nok også veldig forskjell på planlagt KS og haste KS også.

Lykke til hva enn det blir!

Skrevet

For meg så var keisersnitt mye værre enn vanlig fødsel. Det tok mye lenger tid å komme seg, man må passe mye mere på å ikke løfte etterpå og noen sier det er større sjanse for å få fødselsdepresjon etterpå (noe jeg fikk). Jeg har vert heldig med de vanlige fødslene, for jeg har ikke revna noe og har vert oppe å gå bare timer etter fødsel. Jeg har litt dårlig arr dannelse, så for meg så har keisersnitt-arret vert en plage lenger enn et år etterpå. Bukse smekken gnager på arret bla.

Her ser du det er vanvittig forskjell og ikke lett å si åssen det kommer til å bli for deg. Lykke til med valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...