mamma til K & M :-) Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Inspirert av en annen innleg lengre nede..... Lurte på om dere synnes er ok å hente barne deres hos dagmamma for sein, mener etter stenge tiden. Grunnen til jeg spør er at jeg selv har vært dagmamma og det er alltid noen som kommer for seint, av og til kan være veldig irriterende når det er snakk om samme foreldrene er seint hver dag. Når barne går i barnehage er dette ikke noe som blir aktuelt. Bare lurte jeg ...ikee noe krangle innleg dette her.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Min minimais begynner ikke i dagmamma før i januar.. men svarer for det jeg;) har man avtalt en tid å hente ungen på så må man jo prøve å holde den tiden..hvis ikke man rekker den tiden så må man jo i det minste ringe å si ifra.. selv så tror jeg ikke jeg kommer til å si noe eksakt tid til dagmamman min.. eller.. kommer ikke til å si halv fire er jeg der liksom.. men heller kanskje litt god tid så man har litt slingringsmon som man kaller det;)
grå :) Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 jeg synes ikke det er greit. vi hadde avtale med våre dagmammaer at vi kunne bli seine. synes det er bedre enn å bare ikke komme
RundLurt? Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 man finner de som kommer for seint i barnehagen også, det er alltid de samme det er snakk om gang på gang, jeg synes dette er respektløst overfor de som jobber der, vi har jo også barna i bhg og et liv utenom jobb!!
loppefjert Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Kommer man for seint til henting, ringer man!!!!, og bør ha en god forklaring i alle fall!!!
Gjest Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 det er derfor man innfører Mulkt ved for sen henting. i min barnehage er den på 300 kr pr påbegynte kvarter. Dette har med respekt for den som ikke rekker hente sine egne barn fordi NOEN kommer for sent. Og når det svir litt i pungen, så har folk en egen evne til å holde tider!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Eg har aldri henta ungane mine etter stengetid. Og sønnen min var 2år hos dagmamma. Hvis eg viste at me ikkje kom til å hente han før 1630 så sa eg i fra i god tid og lurte på om det gjekk greit og at ho selfølgelig skulle få ekstra bet for den tida. Det skjedde ein gong trur eg og da fikk me nokon til å hente han så det blei ikkje så seint alikevel, men ho fikk det ekstra me hadde snakka om. Dagmamman eg hadde var bare så super at ho behandla eg silkehansker!! Hentar ungane mine så fort eg kan eg. Og må mannen min hente så reiser han 15min før han er ferdig på jobb så det ikkje blir så seint før han får henta ungane.
mamma til K & M :-) Skrevet 9. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2007 Hvis det er avtalt at dagmamme har en arbeidstid fra 7.30 til 16.30 så er det 16,30 hun er ferdig og ikke 5 til 10 min etter denne tid hver dag. Slik er det i alle jobber.
Kaffemocca Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Måtte bare svare, selvom jeg er dagmamma og ikke bruker det. Har man en avtale om ikke seinere enn da og da er det ikke greit å tenke at ho er jo hjemme alikevel så det spiller vel ikke så stor rolle, men det gjør det faktisk, man kan ha lagt planer, ha lege timer osv. som er planlagt utfra når alle skal være hentet. Arbeidstid er arbeidstid uansett hvor man jobber. Så nei jeg syns ikke det er noe mer greit hos dagmamma enn i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå