Gå til innhold

Et ultralyd spørsmål! Håper på svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg las innpå her at ein ul etter uke 20 ikke er gyldig termindato? for nav og greier?(vist dere skjønner) eg skal på andre ul i dag og blir muli satt tilbake 10 dager og eg er i uke 22...skal eg skrive den datoen eg får i dag? eg ser på det som en selvfølge!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den 1 ordinære UL som er gyldig termin dato, den termin jordmor/lege skriver på Ul termin på helsekortet ditt.

Skrevet

Gyldig termin blir satt på UL i uke 17-19, pga da er babyene mest "sammenlignbare" og de kan med mest sikkerthet bestemme hvor langt en er på vei. Jeg har ikke hørt om at noen er satt frem eller tilbake etter den, men mulig mulig. Du får nesten bare høre med de.

Sist gang hadde jeg masse UL etter uke 23, men aldri snakket de om å flytte termin. De så på størrelsen og alt, og selv om baby var liten var det aldri snakk om å flytte den. Terminen som var fastsatt på ordinær UL gjaldt helt ut.

Nå er jeg på flere UL før den ordinære, og de vil ikke snakke om termin enda. De sier jeg er "ca så og så langt på vei". Terminen blir bestemt i uke 18.

Skrevet

Dei fylte ikke inn den terminen dei trodde det skal bli sist.vist du skjønner? legen har skrivd ein og så kan lege/jordmor skrive ny eventuelt korrigere den gamle og der skriver han vell i dag tenker eg??? sist svangerskap strøk dei over to ganger og skreiv ny! men det eg egentli lurte på var om at når du får ein dato for termin ETTER uke 20..er det da gyldigt? eller må eg skrive den legen skreiv før eg var på ul? litt vanskeli dette,men eg blir sikkert klokere i dag,får spørre jordmor! men takk for svar da:)

Skrevet

Hmmm..ja det var det eg og synest var så rart! men det er bare min termin som er skrivd ned,altså mens termin og nå er eg 22 uker og får andre ul i dag! litt rart da at dei ikke skrev noe ned da eg var på ul for ein mnd siden!?var jo da 18 uker,men det var litt lite så dei ville avvente og se nå etter ein mnd!

Skrevet

Hmm, synes dette hørtes litt rart ut jeg da. Men forhåpentigvis vet de hva de gjør, og du får en sikker termin å forholde deg til. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...