Gå til innhold

okey.. hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn i tvil...

Jeg har ett år igjen av en 5-årig utdannelse, -hvor fremtidsutsikter til å tjene mer enn nok er relativt stor. -Også karrierestigning. Og selfølgelig, har jo intersse for dette...

I litt over et halv år nå, så har jeg jobbet på ikke annet en en helt perfekt arbeidsplass! Jeg stooortrives, det gir meg såå utrolig mye!! Jeg gleder meg til å gå på på jobb alle dager. Tiden flyr. Bare etter å ha jobbet der som vikar i 2-3mnd, har de LAGET en egen stilling til meg, fordi de vill eså gjerne ha meg der, -så nå har jeg fått 100% stilling. Karrieremessig så kan jeg sikkert ikke "stige i gradene" noe særlig. Og lønnen vil være ca 20 000kr utbetalt i mnd, uten mulighet til å stige (uten å ta ny utdannelse).

Men; hva gjør jeg etter jul? Skal jeg fullføre utdannelsen min? Eller skal jeg begynne i en jobb jeg elsker, men pga manglende utdannelse innenfor det, står veldig svakt i forhold "tøffere tider i arbeidsmarkedet"? Jeg er jo på ingen måte sikret jobb i fremtiden, jeg mangler jo som sagt utdannelsen innenfor det. Kan bare si; en MÅ ha utdannelse i dette yrket. (ikke vet jeg hvorfor jeg ble ansatt da... ser dobbelmoralen der, men...)

Takker for synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er muligheten til og få tatt ferdig utdannelsen først og så få tilbake tilbudet om den samme jobben?

Det hadde jeg sjekket opp.

=)

Skrevet

Ja, det kunne jeg jo ha forhørt meg om. Evt studert ved siden av jobben. -Men ser at det kan bli veldig tøft. Jeg har jo et barn som jeg vil tilbringe tid med også:)

Skrevet

Selv om det er gode tider i arbeidsmarkedet nå, så kan det bli dårlig igjen. Det vil jo alltid gå opp og ned i takt med økonomien. Så jeg ville helt klart tatt ferdig utdannelsen. Du er jo ferdig med 80% av den, dumt å 'kaste bort' det. Det finnes mange fine arbeidsplasser, mange steder man kan trives, og du finner helt sikkert noe du liker like godt senere. Da jeg skulle slutte i min første jobb, fordi jeg mistrivdes med arbeidsoppgavene, var jeg helt fra meg for det var jo så hyggelig miljø og fine kolleger der. Noen år og jobber senere innser jeg at det er stort sett hyggelig de fleste steder.

Lykke til uansett!

Skrevet

Hadde det vært meg som hadde et halvt år igjen av en femårig utdannelse, hadde jeg nok fullført, slik at jeg hadde den i bakhånd, stiller alltid sterkere når du har utdannelse i bakhånd. Hvem vet, kansje du får bruk for den en dag?

Skrevet

Jeg synes du skal fulføre utdannelsen din. Søk om permisjon fra den jobben du har eller forsøk å få bruke dobbel tid på det siste halvåret. Med en gjennomført utdannelse står du på alle måter så mye sterkere i fremtiden. Det er jo ikke sikkert du kommer til å fortsette i den jobben du har nå til du skal pansjoneres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...