Gå til innhold

Hjertelyd gutt el jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei,

Jeg skal ha baby i januar og vil bevare spenningen til da med å vite kjønnet. Men jeg synes jo det er utrolig gøy å tippe og se på tegn. Er det noen som har oversikt over hva det er hjerteslagene skal ligge på om det blir gutt el jente? Det er vel mange slag i minuttet for jente og litt treigere for gutter eller? Men hvor går grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si bare ved å måle hjerteslag fordi det er mange forskjellige momenter som spiller inn, men kan nå fortelle at jeg har gutt i magen, og han har ligget på 140 slag gjennomsnittelig hele svangerskapet. Og ærevære deg for å klare å holde spenningen til fødsel angående kjønn;o)

Skrevet

Vi venter GUTT og han ligger på ca 150. Mer enn det aner jeg ikke

Skrevet

Hallo,

Jeg vil også bevare spenningen fram til babyen kommer i desember, men selvsagt er jeg veldig nysgjerrig og prøver å tolke ethvert tegn... første gangen vi fikk høre hjertelyden spurte jordmor om vi visste kjønnet før hun begynte. Jeg har jo hørt at jenter ofte har høyere hjertefrekvens enn gutter, men iflg jm var det umulig å si noe hos meg da alt mellom 120 og 160 var normalt - min lille hadde 140!

Men ser jo her noen som venter en gutt med 150... hmmm... så er vel like langt med den teorien og gjettingen :-)

Skrevet

Og jeg venter jente med en frekvens på 120-140

Dette er bare tøv, for det er alt etter om barnet er i aktivitet der inne eller om hun hviler eller sover. Da stiger og synker jo hjertefrekvensen!

Jordmor sa også at det var umulig og se hva var gjennomsnitts frekvens på babyen i magen, (slik som ble gjort da denne myten ble laget) for da måtte du tatt gjennomsnittet på et helt døgn, og ikke bare di få sekundene di måler og ganger med 60 sekunder.

Men selfølgelig, på noen stemmer det jo med jente har høy og gutt lav!

men ikke hos alle, så ville ikke gått ut fra det, for da venter jeg gutt! hihi

Men det er jo utrolig gøy og tippe og spekulere! ;)

Skrevet

Venter gutt, og har ligget fra 140-150 hele veien

Skrevet

venter også gutt.. har ligget på mellom 140-160 hver gang

Skrevet

Det har stemt hos meg hos alle tre (dvs. hvis ul. viser riktig da). Gutten i magen ligger på 136, den forrige gutten lå også under 140 ( husker ikke nøyaktig lenger) og jenta lå over 140 hele svangerskapet. Måtte le litt da jordmor drev å målte hjerteslagene på forrige kontroll. Da spurte hun om vi visste hva det var? - Det blir en gutt sa jeg, -så det stemmer nok med hjerteslagene ;) Da smilte hun godt. Det er nok noe i det siden jordmødrene følger med på det,- men det er nok ikke til å stole på,- det tror jeg ikke!!

Skrevet

Fått vite at det er jente,og har ligget på 142 slag hver eneste gang de siste månedene. (Er 38+2)

Er jo lange lister over "tegn" man kan kikke etter mtp kjønn,bl.a kvalme,mageform,hårvekst osv osv. Husker ikke helt hvor den lista lå henne,men er sikkert noen her som har en link!

Skrevet

Hjertelyden har ingenting å si i svangerskapet. Min lille har ligget på alt fra 122-159, og det er IKKE en av hver der inne :P jordmor sier at hvis barnet i magen sover, vil pulsen være lav.. så jeg tror nok ikke hjertelyden har noe særlig å si :) Holder meg deg i å vente med å vite kjønn til han/hun kommer :) det er kjempespennende :)

Skrevet

Av alle myter som finnes ang kjønnsbestemmelse så har jeg lest at denne med hjertefrekvensen er den eneste enkelte jordmødre ikke avskriver helt.., men som andre har skrevet her så finnes det jo ingen vitenskapelig hold i teorien. En annen måte å finne kjønn på som sikkert er like upålitelig, er den kinesiske fødselskalenderen som du finner på en av sidene her. Grei underholdning om en kjeder seg, men sjekket den i forhold til en del kjente og det stemmer faktisk i skremmende mange tilfeller.

Skrevet

Apropo den kalenderen: Det er to versjoner av den på 2 ulike nettsteder,jeg sjekka på begge,og fikk ulikt svar! Var vel en her inne på bim,og en på babyverden,tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...