Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Jeg prøver å forklare min datter at ingen har lov til og ta på kjønnsorganet hennes utenom ved bleiskift Jeg peker og sier at den er bare din Jeg peker også på meg selv og sier at den er bare min--ingen har lov til å røre! Har dere tenkt på det? Syns dere det er litt tidlig eller rart? Hun er 3 år
mamma mai Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg mener det er altfor tidlig å begynne å fokusere på dette på en 3 åring, har selv en 3 åring også. Hun skal gjennom en tørr bleie fase også må du tenke på, og mange som kan komme til å hjelpe henne i barnehagen, hun kan rett å slett bli stresset, hvordan skal hun da la folk få hjelpe henne når mamma har sagt kun ved bleieskift???? Nei, dette får du ta opp igjen om ett år eller gjerne to.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Ja , det er tidlig syns jeg ! Snart kommer hun i den alderen hvor det er spennende med kjønnsorganer og hva som er gutt og jente ...
blond Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Vi forteller guttene våre at de kan bestemme over egen kropp og at kosene bare er deres. De skal bestemme om de vil gi og få kos. I blant er det sårt når broren sier nei til å gi kos, men slik er det bare. Vi tror at denne måten å lære de om egne og andres grenser er konstruktiv og styrker selvtillitten deres. Som de andre som svarer deg tror også jeg at måten du fremstiller kjønnsorganet på blir noe dramatisk. Hvordan reagerer datteren din på dette? Og hva er meningen din med å si dette til henne?
Tante Blås Squaw Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Kanskje litt tidlig? Er du bekymret for overgrep? Jeg tror jenta mi var 7 da vi hadde den praten der. Det er viktig å lære de små at de SELV setter grensene når det gjelder egen kropp.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg har innsett at det kansje er litt tidlig ja:) Men ja jeg er veldig redd for at hun skal bli missbrukt!! Har tenkt at hun i verste tilfelle skulle bli utsatt for unormal berøring av noen så er det kansje lettere for henne å forklare hendelsen til meg?pga hun forstår grensen bedre kan ikke hjelpe for det.Er mitt mareritt selv om jeg ikke har blitt utsatt selv. hi
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Ja, det synes jeg var merkelig tidlig å begynne med sånt. Det kan jo virke helt motsatt, at siden du snakker så masse om at det er forbudt for andre å ta på den, så tør hun ikke å si det til deg hvis noe sånt mot formodning skulle skj, fordi du maser sånn om at det ikke er lov.Hun vil vel også få et rart forhold til sitt eget kjønnsorgan når det snakkes så mye om det på denne mpten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå