Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Jeg har en datter på 6 år er veldig flink på skolen, liker alt som har med skolearbeid å gjøre, og mestrer lesing,skriving, og matte ganske bra. Hun har fått "extra" bøker i alle fagene slik at hun skal ha noe å gjøre, ikke behøve å "vente" på de andre, men fortsette fremover. Alt dette er positivt forsåvidt, MEN, hennes frøken ber henne og oss som foreldre å ikke si noe om dette til noen.HALLO, min datter på 6 år blir bedt om å holde det hemmelig for sine klassekamerater at hun får ekstrabøker!!!! Er dette riktigt, kan hun ikke få snakke om hva hun gjør på, når hun i tillegg må gå ut fra klassermmet for å arbeide i disse bøkene, sitter da alene på et annet rom. Kan dette være riktigt???? Ønsker kommentarer/meninger fra dere med barn i skole alder, har dere hørt om sånt før? Takknemlig for svar.
Gjest Filifjonka Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Kanskje du kan be læreren om en begrunnelse? Umiddelbart tenker jeg at hemmelighetskremmeri ikke er bra. Dette kan jo fort bli negativt for din datter. Samtidig kan det hende læreren vil unngå skryt eller konkurranse. Jeg mener likevel at dette er en uheldig måte å angripe det på. Hos oss, dvs på vår skole, får alle elevene den boka de trenger. Noen trenger litt vanskeligere bøker, andre trenger litt enklere bøker. Alle jobber selvsagt på klasserommet, og dette er på ingen måte hemmelig. Jeg mener at det må være bedre å forklare i klassen at vi er forskjellige, og at vi trenger litt forskjellige ting. Alle er flinke til noe, men ingen er flinke til alt. Unger aksepterer dette lett, hvis det blir tatt opp på en ordentlig måte.
blond Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Jeg har ikke skolebarn, men vet litt om hva isolasjon kan gjøre med barn. Det høres ikke bra ut at datteren din ikke får sitte med de andre i klassen fordi hun er flink. Tror at barn har best av åpenhet, både ved at de selv kan snakke usensurert og at omgivelsene er åpne med hverandre og henne. Jeg støtter den andre som har svart deg i å be om en faglig begrunnelse for hvordan læreren behandler datteren din. Og det kan være lurt å lufte undringen din rundt dette. Hvordan læreren responderer på dette gir deg et vink om hvor gjennomtenkt dette er og hva du gjør videre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå