Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter og bor ikkje sammen med biofar.Vi har 40/60 ordning(jeg har 60)Nå vil han ha 50/50,vi skal på mekling om 2 uker på familievern kontoret..

Han vil ha all kommunikasjon med meg via sms eller mail..

Den sammværsavtalen vi har nå fungerer ikke,så jeg vil ha ny 40/60 avtale som fungerer før eventuelt han får 50..Høres det helt urimelig ut..

Gruer meg til mekling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi funne ut at kommunikasjon via sms el. mail kan lett misforståes, så vi har blitt flinkere til å ringe. Eg har no prøvd å ringe litt oftere før også, men no er vi begge begynt å bli like flinke. Så eg trur ikkje det vil slå positivt ut å skulle la kommunikasjonen gå via sms og mail. P.g.a. erfaring med det.

 

Det viktigaste er jo at man får fram ei avtale som kan fungere, og da særlig for barnet, Barnet treng stabilitet. Så eg synest du først skal lufte ideen din om å få til ei 60/40 avtale som kan fungere.

 

Ønsker deg uansett lykke til!!

Skrevet

Tusen takk!

Jeg mener også at sms/mail fort kan lage unødvendige missforståelser så at all kommunikasjon skal skje på sms/mail mener jeg er alt for tynt.Har ei vennine som ikke kan kommunisere med barnefar,så i den saken ble de dømt i retten at de ikke skulle treffes,men i dette tilfelle har biofar bare samvær annehvær helg..

Men i min situasjon har jo biofar alerede 40%..

Er vel redd familievernkontoret skal mene at sms/mail er nok,selv om jeg syntes dette er helt feil...

Skrevet

I rettssaker kan det ikke dømmes 50/50 omsorg,nettopp fordi det krever et svært godt samarbeid mellom foreldrene for at det skal kunne anses som gunstig. Det er jo bare logisk å tenke seg det,hvis barnet skal tilbringe halve sitt liv hos den ene og halve hos den andre,bør disse to være ganske så samkjørte,og ha en god kommunikasjon. Så hvis barnefar mener at kontakt kun på sms/mail er bra kommunikasjon,lover det vel ikke bra for at han skal få viljen sin akkurat. Hvis du trekker frem det på fam.vernkontoret,tror jeg absolutt du vil få støtte for det. 40/60 er jo en ganske jevn fordeling,det er jammen bra gjort å få til det på en ok måte med den begrensede kommunikasjonen dere har!

Skrevet

Tusen tusen takk for svaret..

Er vanskelig å ha tro på at ting skal gå bra når det er så masse dritt med biofar,er så lei å gleder meg så til å bli ferdig å få ny avtale som funker...

Vet noen hva familievern-kontoret sier viss biofar tar med ny samboer å jeg kommer alene(min samboer har sagt ifra hva han syns om meklinga å hva han syns jeg må legge vekt på.å mener at i bunn å grunn er dette en sak mellom meg å biofar)Å dette er jeg enig i,min samboer kan få referat når jeg er ferdig på møte...

 

Skrevet

far her ville ha med mammaen sin, da fikk han beskjed om at det var vi (altså jeg og han) som var foreldre og vi som måtte snakke sammen og ta ansvar. så hun fikk ikke bli med.

 

vet ikke hva de gjør i ditt tilfellet, siden det sikkert er forskjellig fra sted til sted, men det er underlig om hun får bli med, 2 mor 1 er ikke noe godt utgangspunkt for og bli "venner"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...